۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۲۷۱۷۹
نماینده مردم تهران در مجلس:

هرکجا از مسیر ولایت فاصله گرفتیم عقب ماندیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نهضت امام خمینی(ره) برگرفته از نهضت حسینی است که توانست با دست خالی در برابر دو ابرقدرت غرب و شرق به پیروزی برسد.
محمد كوثري

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب در ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در مسجد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با عنوان ‹‹ستارگان خاک›› گفت: زمانی که امام خمینی(ره) در سن 77 سالگی و با دست خالی در برابر ابر قدرت هایی به پیروزی رسید که ابر قدرت شرق دین را افیون می دانست و ابرقدرت غرب دین را تا پشت درب های کلیسا می دانستند و معتقد بودند دین مانع پیشرفت جامعه است.

وی افزود: امام در برهه ای از زمان موفق شد در برابر طاغوت زمان به پیروزی برسد که دانشجویان ایرانی را در دانشگاه ها با تفکر مارکسیسم تربیت می کردند.

کوثری یاد آورشد: امام خمینی(ره) در حالی در برابر رژیم شاهنشاهی و ابرقدرت های حامی او به پیروزی رسید که دست خالی بود و تنها سلاحی که موفق شد با آن دشمن را به زانو درآورد سلاح ایمان و باور به قدرت لایزال الهی بود و اعتقاد داشت هیچ قدرتی بالاتر از قدرت خدا نیست.

به گفته وی امام حسین(ع) با 72 نفر در برابر 30 هزار نفر لشکر کفر ایستاد و همه هستی خود و 17 نفر از نزدیک ترین بستگان خود را در راه خدا فدا کرد در حالی که از قبل می دانست در این جنگ نابرابر به شهادت خواهد رسید اما او با دادن خون خود و یارانش اسلام را زنده نگه داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جنگ تحمیلی 8 ساله نیز مانند جنگ صحرای کربلا، رزمندگان اسلام در برابر لشکر تا دندان مسلحی که  حمایت تمامی دنیا را در پشت سرخود داشت قهرمانانه ایستاد و از خود دفاع کرد چرا که در این جنگ نابرابر باید به پیروزی می رسیدیم که این امر نیز محقق شد.

همرزم شهید همت و شهید زجاجی‌گفت: برای پیروزی رزمندگان اسلام شهدای ما خودشان را به خدا فروختند و با خدا معامله کردند و عده ای نیز باید از کاروان شهدا جا می ماندند تا مانند حضرت زینب (س) راه امام ادامه پیدا کند.

وی افزود: امروز افرادی که از کاروان شهدا مانده اند مسؤولیتی سنگین تراز شهدا بر عهده دارند و باید از خداوند بخواهند در راهی که انتخاب کرده اند ثابت قدم بمانند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شهدا خودشان شهادت را انتخاب کرده بودند و در این راه حتی نوع شهادت خود را نیز انتخاب کرده بودند و همانگونه که ازخدا خواسته بودند به شهادت رسیدند.

وی در ادامه با اشاره به این که جمهوری اسلامی در جنگ 8 ساله فقط از خودش دفاع کرد گفت: استکبار جهانی با تحمیل جنگ 8 ساله به ایران به دنبال نابودی انقلاب اسلامی بود چرا که امام تمامی تئوری های استکبارجهانی را نابود کرده بود و آنها نیز به دنبال نابودی انقلاب اسلامی بودند.

کوثری یاد آورشد: امروز نیز کشورهای عراق، سوریه و یمن راهی که انقلاب اسلامی رفت را انتخاب کرده اند و اگر مرسی رییس جمهوری مصر نیز چنین سیاستی را دنبال می کرد چنین سرنوشتی برایش رقم نمی خورد و انقلاب مصر را از دست نمی داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یاد آورشد: تفکر استکبار جهانی این بود که امام را نیز مانند دیگر رهبران دنیا می تواند بخرد و او را از مسیرش منحرف کند اما امام خمینی(ره) ابهت پوشالی آمریکا را در هم شکست.

کوثری بیداری اسلامی را درجهان را از دستاوردهای خون شهدا دانست و گفت: هرکجا که موفقیتی کسب نشده است به دلیل انحراف افراد از مسیر ولایت بوده است.

لازم به توضیح است ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کاشان با عنوان ‹‹ ستارگان خاک ›› به مدت دوشب توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مسجد بقیه الله و در کنار قبور مطهر سه شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد./1307/پ202/ج

ارسال نظرات