۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۲۷۴۷۵
استاد حوزه علمیه بابل:

فاصله گرفتن از کلام الهی عامل گرفتاری های امروز بشریت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل، فاصله گرفتن از کلام الهی را مهم ترین عامل مشکلات و گرفتاری های امروز بشریت دانست و گفت: تنها راه سعادت و تعالی حقیقی انسان عمل به کلام الهی است.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام نبی الله جبرئیلی، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع تعدادی از طلاب جوان شهرستان بابل با تاکید بر انس بیشتر مسلمانان به خصوص طلاب با قرآن کریم گفت: قرآن کریم کتاب زندگی و برنامه ای برای بهتر زیستن برای بشریت است اما برخی تنها از این کتاب در پایان زندگی و در مجالس ختم استفاده می کنند.

 

وی قرآن را کتابی برای هدایت و رسیدن به سعادت بیان کرد و افزود: خداوند متعال با نزول قرآن راه سعادت را به بشر نشان داد تا بشریت با اجرای آن به درجات والای مادی و معنوی برسد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه بابل، رسیدن به درجه فلاح و رستگاری را لازمه به کارگیری دستورات قرآن و انس با این کتاب مقدس بیان  و تصریح کرد: در جای جای قرآن تاکید زیادی بر حفظ ایمان و دوری از شیطان شده است زیرا همین شیطان بود که با وسوسه حضرت آدم و حوا را از قرب الهی دور کرد.

 

وی افزود: شیطان شش هزار سال، طبق روایات خداوند را عبادت کرد و همه راه های انحرافی و نقطه  ضعف های کسی که در مسیر عبادت است را می داند و به همه حیله ها و وسوسه ها آشنا است.

 

حجت الاسلام جبرئیلی با بیان این که تنها یک مسیر راه مستقیم قرب الهی است، خاطرنشان کرد: خداوند صدها و هزاران بار و بسیار بیشتر از یک پدر و مادر دلسوزتر است و تذکر می دهد که از شیطان اطاعت نکنید زیرا شیطان دشمنی آشکار برای انسان ها است.

 

وی ادامه داد: عبادت تنها مختص به ذات الهی است و انسان بر اساس خلقتش باید خالق خود را عادت کند و کسی نمی تواند بگوید که از عبادت بی نیاز است.

 

معاون پژوهشی مدرسه علمیه امام حسن(ع) بخش لاله آباد به دام های شیطان برای انحراف انسان ها اشاره کرد و گفت: شیطان برای هر قشری دام های مخصوص به خودش را پهن می کند و برای هر سنی متناسب با آن سن برنامه ریزی می کند.

 

وی افزود: شیطان با برنامه زمانی و گاهی بلند مدت در صدد انحراف انسان ها است و به همین دلیل انسان همواره باید این بیان قرآنی را که شیطان دشمن آشکار است را برای خود یادآوری کند.

 

حجت الاسلام جبرئیلی تنها نیافتادن به دام شیطان را  پناه بردن به پناهگاه الهی برشمرد و تصریح کرد: راه خروج از ولایت شیطان عبادت خداوند و اطاعت محض از فرامین الهی است.

 

وی ادامه داد: خشیت در محضر الهی و ترک معصیت، انسان را در برابر انحراف مصون می کند و شناختن راه درست الهی در ولایت ائمه اطهار(ع) میسر می شود/1313/پ202/ب1

ارسال نظرات