۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۲۲۸۴۵۵
کارشناس دینی:

خدایی بودن قیام امام حسین در برابر کفر سبب ماندگاری نهضت عاشورا شد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی و امور تربیتی گفت: یکی از اسراری که نهضت عاشورا را در طول قرون گذشته ماندگار کرد خدایی بودن قیام امام حسین(ع) در برابر کفر و جهل و نادانی است.
حجت الاسلام محمد حسن ناصحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد حسن ناصحی، کارشناس مسائل دینی و امور تربیتی صبح امروز در دعای زیارت عاشورا ‹‹ روضه خورشید›› در ورزشگاه تختی کاشان گفت: اخلاص درکار برای خدا باعث شد تا هرچه از زمان شهادت امام حسین(ع) و اصحابش می گذرد نه تنها برای مردم عادی فراموش نشود بلکه همه ساله محرم و عاشورا تجلی بیشتری داشته باشد.  

 

وی افزود: امام حسین(ع) نوری است که نه تنها خاموش نشده است بلکه سال به سال به نورانیت آن افزوده شده است و مانند خورشیدی عالم تاب جهان را روشن کرده است به طوری که امروز عزاداری های امام حسین(ع) در شهر تورنتو کانادا به گونه ای است که احساس می کنی در مجالس عزاداری امام حسین(ع) در ایران شرکت کرده اید.

 

این کارشناس دینی یادآورشد: امام حسین(ع) هرچه داشت در طبق اخلاص داشت لذا این گذشت و فداکاری او باعث شد تا امروز همه به یاد او و مصیب هایی که متحمل شد عزاداری کنند.

 

حجت الاسلام ناصحی در ادامه محتوای کتاب های شهید دستغیب را ساده، پرمحتوا و پر مغزدانست و یاد آورشد: شهید دستغیب در یکی از کتاب های خود امام حسین(ع) را تشبیه به قرآن کرده است که قرآن با وجود گذشت 14 قرن از نازل شدن آن، تلاوت کننده آن هر چقدر که آن را تکرارکند بازهم برایش تازگی دارد و  از تلاوت آن سیر نمی شود.

 

به گفته وی قرآن همیشه شادابی و نشاط آور است و مانند روضه امام حسین است که با هر بار تکرار مصیبت هایی که به امام حسین و یارانش وارد شده است انسان را بیشتر تحت تأثیر و منقلب می کند.

 

حجت الاسلام ناصحی راز ماندگاری و تازگی قیام امام حسین(ع) را خدایی بودن نیت و کار امام حسین(ع) دانست و با ذکر داستانی از حضرت ابراهیم(ع) یادآورشد: وقتی کار برای خدا باشد باعث می شود تا صحرا و بیابان بی آب و خشکی که با دعای خالصانه حضرت ابراهیم آباد  می شود امروز به عنوان خانه خدا و مرکز ثقل مسلمانان جهان شود و طی 12 ماه سال تعداد زیادی به دور آن در حال طواف باشند.

 

به گفته وی، اگر عمل صالح و کلام انسان رنگ و بوی خدایی داشته باشد آثارش تا ابد ماندگار خواهد شد و هر چه زمان بگذرد آثار آن بیشتر بروز و ظهور و تأثیرگذار خواهد بود.  

 

کارشناس مسائل دینی و امور تربیتی گفت: کارهای با اخلاص آسمانی، قدسی، خدایی و ماندگار می شوند لذا هر دعای خالصانه ای که به عرش می رود تا خدا هست اثر و دستاوردش ماندگار خواهد بود.

 

وی یادآورشد: بنی امیه بیش از نیم قرن امیرالمومنین(ع) را صعب و لعن کردند اما هرچه زمان بیشتر گذشت ابرهای تیره و تار بنی امیه کنار رفت و امروز رسم و سیره امیرالمومنین(ع) بیش از هر زمانی نورانی تر شده است.

 

حجت الاسلام ناصحی در ادامه با اشاره به این که هر عملی بخواهد ماندگار شود باید خالص باشد افزود: چه کسی باور می کرد نام آیت الله کاشانی بعد از سال ها با پیروزی انقلاب اسلامی ایران باردیگر احیاء شود./1307/پ202/ب

ارسال نظرات