۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۲۲۹۹۰۲
حجت الاسلام رضوی مهر:

کسی که با دشمنان مماشات کند در زمره یزیدیان است

خبرگزاری رسا ـ مشاور رییس سازمان اوقاف با بیان این که در فرهنگ عاشورا ذلت راهی ندارد، گفت: هرکس در هر مقامی با دشمنان مماشات کند بی شک در صف یزیدیان قرار می گیرد و به امام حسین(ع) و شهدای کربلا خیانت کرده است.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به رسالت حوزویان در عرصه آسیب شناسی عزاداری، گفت: امروزه مهم ترین مسأله حفظ اهداف عاشورا است، مجالس حسینی بایدقرآن محور بوده و با تأمل در اهداف نهضت امام حسین(ع) تشکیل شود.

 

رابطه قیام امام حسین(ع) و مهدویت

 

وی به رابطه قیام عاشورا و مهدویت اشاره کرد و افزود: اگر عاشورا را نشناسیم، معنای انتظار را نمی دانیم و اگر معنای انتظار دانسته نشود وظیفه مان را در مقابل امام زمان(عج) انجام نداده ایم، پس عاشورا اسلام را حفظ کرده و به انسانیت روح دمیده است؛ بنابر این انتظار می رود که مسؤولان هیأت های مذهبی و مبلغان، با طرح مسائل ولایت محور و بصیرت افزا فرهنگ عاشورا را تقویت کنند.

 

این مبلغ دینی با بیان این که وظیفه اصلی مبلغان حراست از فرهنگ عاشورا است، اظهار داشت: تبیین سبک زندگی ائمه طاهرین(ع)، آیات قرآن، هدف خلقت و بندگی بر عهده مبلغان است.

 

وی ادامه داد: هر کس در هر مقامی با دشمنان اسلام مماشات کرده و عزاداری امام حسین(ع) را منحصر در قمه زنی و دور هم جمع کند، یقینا در اردوگاه یزید بوده و به سیدالشهدا(ع) و یارانش خیانت کرده است.

 

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به نکاتی پیرامون بهتر بیان کردن معارف دین، ابراز داشت: عدم بازگویی مسائل موهن، پرداختن به تفسیر قرآن، زندگی ائمه(ع) و سبک زندگی اسلامی از وظایف مهم مبلغان دین است.

 

وی با بیان توصیه هایی به مادحین اهل بیت(ع) یاد آور شد: مداحان از دیدگاه مردم منسوب به دستگاه اهل بیت(ع) هستند، هر مداحی که با دستگاه امام حسین(ع) سنخیت نداشته باشد از دید مردم خواهد افتاد؛ بنابراین مطالب مداحان باید مستند باشد، مداحان باید از طرح مسائلی که سبب اختلاف بین مذاهب می شود دوری کنند.

 

استفاده از سبک های غربی در مداحی سبب از بین رفتن اخلاص است

 

مشاور ریس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه به سوء استفاده دشمن از آسیب های عزاداری اشاره کرد و بیان داشت: قمه زدن سبب وهن دین است و اگر سبک های پاپ و غربی وارد عزاداری ها گردد، سبب از بین رفتن اخلاص مداحان می شود؛ بنابراین باید توطئه دشمن را شناخت و با آن مقابله کرد.

 

وی در پایان با اشاره به سیره اهل بیت(ع) در عزاداری ها خاطرنشان کرد: نخستین عزادار امام حسین(ع)، حضرت زینب کبری(س) بود، این عزاداری و اشک ریختن ذلت را نمی رساند بلکه این عمل روحیه شهادت طلبی را تقویت می کند؛ بنابر این با استفاده از عزاداری ها باید فرهنگ شهادت را تقویت کرد./1323/ت302/ف

 

ارسال نظرات