۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۲۹۹۶۰
آیت‎الله مهدوی:

در برابر زیاده‎‎خواهی‎های استکبار تنها فرد خاضع در برابر ولایت ایستادگی می‎کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان گفت: کسی می‌تواند «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» در جامعه باشد که در خلوت رفتارش رکوع و سجده به پیشگاه خدای متعال است و قلب خود را در برابر امر ولایت خاضع کرده است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدابوالحسن مهدوي نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان، شب گذشته،‌ در مجلس عزاداری سید و سالار شهیدان با اشاره به نقش ولایت و رهبری در زندگی انسان گفت: همراهی ولی الهی در پذیرفتن ولایت او است و کسی که در امر ولایت کوتاهی کند حیران و سرگردان می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش‌هایی از قرآن حکیم به معیت و همراهی اولیای الهی سفارش شده است ولی تنها جایی که راهکار ارائه داده و چگونگی همراهی را توصیف کرده است آیه 69 سوره نساء است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری افزود: قرآن کریم نحوه صحیح همراهی را اطاعت از خدای متعال و پیامبر اکرم(ص) می‌داند، در همراهی حضرت رسول(ص) همراهی الهی نیز هست چرا که پیامبر(ص) در مقام «قاب قوسین» هستند و به فرموده قرآن حتی از آن نیز نزدیکترند.

وی با بیان اینکه نتیجه عبدالله بودن عندالله شدن است، گفت: این عبودیت علاوه بر ظاهر باید در باطن انسان نیز تجلی یابد، عبد بودن در محضر خدای متعال عزت انسان را به دنبال دارد، در این اطاعت و بندگی روحیه عبودیت بر نفس انسان حاکم می‌شود و آغاز رشد انسان تحصیل چنین درکی است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه انسان یارای درک معرفت ائمه اطهار(ع) را ندارد ادامه داد: کسانی که حضرت امیرالمؤمنین(ع) را خدا می‌نامند چون نسبت به مقام امام معرفت ندارند در حقیقت مقام امام را بالا نمی‌برند بلکه مقام خدا را در حد مخلوق پایین می‌آورند.

وی افزود: مراد این آیه معیت و همراهی ظاهری نیست، کسی که به ظاهر همراه پیامبر و در باطن منافق است در حقیقت به دنبال خشنودی نفس خویش است در حالی که پیامبر فقط به رضا و رضوان الهی می‌اندیشند.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به آیه لیلةالمبیت گفت: قرآن کریم کسانی را معرفی می‌کند که حتی در برابر جان‌فشانی به دنبال درجات و نعمات بهشتی نیستند و مقصودشان فقط تحصیل خشنودی خداوند است.

وی با بیان داستان هجرت پیامبر(ص) و پناه بردن ایشان در بین راه به غار ابراز کرد: خدای متعال در قرآن اشاره می‌کند کسی که همراه پیامبر(ص) بود در واقع یک همراه ظاهری بود ولی قلب او در اضطراب بود درحالی که معیت ظاهری ملاک نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان ادامه داد: خداوند در ادامه می‌فرماید که سکینه و آرامش خود را به قلب پیامبر(ص) نازل کردیم و همراهش از این سکینه محروم بود چرا که فقط همراه ظاهری بود.

وی با اشاره به آیه چهار سوره فتح افزود: قلب‌های باایمان تنها محل نزول سکینه الهی هستند و معیار مؤمن بودن سنخیت داشتن با امام زمان است، یعنی انسان تلاش کند در صفاتش با امام عصر(عج) شبیه بشود.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: تجلی شخصیت مؤمن در عصر ما حضرت امام(ره) است که هنگام مقابله با استکبار با برخورد قاطعانه عنوان می‌کند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و هنگام مواجهه با یاران جبهه حق مصداق «رحماء بینهم» است.

وی افزود: کسی می‌تواند «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» در جامعه باشد که در خلوت رفتارش رکوع و سجده به پیشگاه خدای متعال است و قلب خود را در برابر امر ولایت خاضع کرده است./914/پ202/ج

ارسال نظرات