۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۳۲۴۶۰

آغاز نام نویسی مسابقات قرآن تبلیغات اسلامی در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان که این اداره کل، به صورت همزمان پنچ مسابقه قرآنی را ویژه گروه های سنی مختلف در سطح استان برگزار می کند، گفت: نام نویسی در این مسابقات آغاز شده و تا 10 آذر ماه ادامه دارد.
آغاز نام نویسی مسابقات قرآن تبلیغات اسلامی در خراسان جنوبی

حجت الاسلام محمد سلم آبادی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به صورت ماهانه برای گروه های سنی مختلف دوره های قرآنی برگزار می کند، گفت: در حال حاضر سازمان تبلیغات اسلامی برای گروه های سنی کودک و نوجوان، خواهران و برادران و قشر دانش آموزان از طریق دارالقرآن های خود مسابقات قرآنی برگزار می کند.

 

وی با بیان این که نام نویسی در رشته های حفظ، قرائت، تفسیر، تلاوت، ترجمه و سایر کتاب های اسلامی مانند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه آغاز شده است، افزود: علاقمندان برای ثبت نام در این مسابقات می توانند به دار القرآن های سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان های مختلف مراجعه کنند.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: به شرکت کنندگان در این دوره گواهینامه گذراندن دوره و قبولی در آزمون توسط سازمان تبلیغات اسلامی اهدا خواهد شد.

 

حجت الاسلام سلم آبادی همچنین از برگزاری دوره های تربیت مربی قرآن کریم در مؤسسات قرآنی خبرداد، افزود: در سطح استان بیش از 500 نفر در این دوره ها مشغول به تحصیل هستند.

 

وی با بیان این که در خراسان جنوبی بیش از 800 موسسه قرآنی و خانه قرآن شهری و روستایی وجود دارد، تاکید کرد: این خانه های قرآن و موسسات قرآنی در تمامی ایام طول سال برای گروه های سنی مختلف دوره های آموزشی و مسابقات قرآنی برگزار می کنند.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که متأسفانه میزان اعتبارات قرآنی در استان بسیار کم است، ادامه داد: اگر مشارکت های مردم در اجرای برنامه های قرآنی نبود بیشتر طرح های قرآنی در استان نیمه کار باقی می ماند.

 

حجت الاسلام سلم آبادی افزود: با توجه به این که سازمان تبلیغات اسلامی مجری برگزاری برنامه های قرآنی مختلف برای کارکنان دستگاه اجرایی است در صورت تقاضای نهادهای اجرایی می تواند برای آنها دوره های آموزشی قرآنی برگزار کند اما متاسفانه استقبال نهادها از این برنامه ها چندان مناسب نبوده و تقاضا کم است.

 

وی همچنین با اشاره به این که مسابقات قرآنی نورالهدی برای کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی در حال برگزاری است، افزود: مهلت ثبت نام در این مسابقه مانند سایر مسابقات تمدید شده است و تا 10 آذرماه ادامه دارد.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، کتاب تفسیر نمونه اثر آیت‌‌ الله مکارم شیرازی در رشته‌های سه جز شامل اجزا 21، 22و 23و یک جز (جز 21) را از منابع مسابقه قرآنی نور الهدی عنوان کرد.

 

حجت الاسلام سلم آبادی یادآور شد: آزمون نورالهدی روز جمعه، 14آذرماه جاری همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی و مابقی مسابقات قرآنی هم براساس زمان اعلام شده تا پایان ماه برگزار خواهد شد و به نفرات برتر در این مسابقات ضمن اعطای گواهی جوایز نفیسی هم اهدا خواهد شد./968/ت303/ب5

ارسال نظرات