۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۳۶۵۴۹
حجت‌الاسلام میرشفیعی:

رسیدن به قرب الهی با تسلیم بودن نسبت به اهل‌بیت محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که رسول‌الله(ص) در چند آیه مورد خطاب مستقیم خدا قرار گرفته‌اند، بیان داشت: قرآن کریم مؤمن را تسلیم شونده نسبت به امر حضرت محمد(ص) بیان می‌کنند؛ راه ایمان به خدا تسلیم شدن در برابر رسول‌الله(ص) است.
نماز جمعه قم در حرم کريمه اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمد میرشفیعی، استاد حوزه و دانشگاه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که با حضور گسترده مردم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تسلیت سالروز رحلت نبی اکرم(ص) گفت: هنوز آنچنان که باید و شاید شخصیت رسول‌الله(ص) برای امت شناخته نشده است

وی افزود: شناخت جایگاه و شأن اهل‌بیت(ع) پایه‌های اصلی اطاعت و محبت این بزرگواران را تشکیل می‌دهد؛ اگر شناخت کافی وجود داشته باشد می‌توانیم حرمت ائمه اطهار(ع) را نگه داریم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که رسول‌الله(ص) در چند آیه مورد خطاب مستقیم خدا قرار گرفته‌اند، بیان داشت: قرآن کریم مؤمن را تسلیم شونده نسبت به امر حضرت محمد(ص) بیان می‌کنند؛ راه ایمان به خدا تسلیم شدن در برابر رسول‌الله(ص) است.

حجت‌الاسلام میرشفیعی تصریح کرد: حتی آیه قرآن می‌فرماید «فردی ایمان نخواهد داشت، مگر این‌که رسول ما را داور خود قرار دهد و پس از داوری ایشان حتی در دل هم نسبت به این قضاوت بد بین نباشد».

وی یادآور شد: پیروی و اطاعت از حضرت محمد(ص) ملاک دوست داشتن خداوند و آمرزش گناهان است؛ چرا که به فرموده قرآن ایشان هیچ گاه افراد را به سخن غیر الهی دعوت نمی‌کنند؛ اطاعت از دستورات حضرت رسول(ص) بر همه امت واجب است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که اگر فردی صدای خود را از صدای نبی اکرم(ص) بلند کند تمام اعمال خیرش نابود می‌شود، بیان داشت: در آیه قرآن آمده «خداوند و ملائکه پیوسته بر پیامبر اسلام(ص) درود می‌فرستند».

وی ادامه داد: مسلمانان ضمن درود فرستادن به ساحت مقدس حضرت رسول‌‌الله(ص) افتخار می‌کنند که تسلیم فرامین ایشان هستند.

حجت‌الاسلام میرشفیعی رسیدن به سعادت دنیا و آخرت را در گرو عمل به فرامین و دستورات حضرت محمد(ص) عنوان کرد و گفت: تمام رفتار، گفتار و اعمال نبی اکرم(ص) براساس فرمان خدا بوده است./993/پ202/ج

ارسال نظرات