۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۳۸۸۰۸
نماینده مردم تهران در مجلس:

برخی در دولت پیشرفت را در زیر سلطه رفتن آمریکا می‌بینند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نبویان گفت: قرآن کریم می فرماید ما به کفار خوش بین نباشیم اما برخی در دولت می گوید ما باید به آمریکا اعتماد کنیم چرا که کشوری که تحت سیطره سیاسی آمریکا باشد پیشرفت می کند.
حجت الاسلام سيد محمود نبويان نماينده مردم تهران در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محمود نبویان شب گذشته در اجتماع بسیجیان حوزه 6 مالک اشتر مشهد به مناسبت گرامیداشت نهم و دهم دی ماه، که تحت عنوان «حماسه های ماندگار» در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: دو مسأله در قبال فتنه بسیار حائز اهمیت است؛ یکی این که حضور مردم چه چیز هایی را خنثی کرد، و دیگری این که چرا فتنه در کشور اتفاق افتاد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، بحث خود را متمرکز بر مسأله دوم دانست و اظهار کرد: در ریشه یابی علل بروز فتنه در کشور ابتدا باید به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

 

وی انقلاب اسلامی مردم ایران را دارای دو پیام مهم دانست و خاطرنشان کرد: نخستین پیام انقلاب اسلامی، ارائه جهان بینی اسلامی به دنیا بود و پس از 1400 سال که اسلام به سمت محاق می رفت و در شرایطی که در سده های اخیر جهان بینی مدرن ارائه شده بود، ناگهان امام خمینی(ره) پرچم اسلام را بلند کردند؛ پیام دوم انقلاب اسلامی ارائه تئوری جدیدی از نظر سیاسی در برابر اندیشه لیبرال دموکراسی بود.

 

حجت الاسلام نبویان افزود: تئوری مطرح شده در انقلاب اسلامی، ولایت فقیه بود که خط بطلانی بر لیبرال دموکراسی کشید و تأکید می کنم که هیچ نظریه ای در دنیا به اندازه ولایت فقیه استدلال ندارد و می توان گفت تنها تئوری برهان مند است.

 

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به عرصه هایی که جمهوری اسلامی در آن پیشرفت کرده است، گفت: علیرغم همه مشکلاتی که بر سر راه ما بوده است اما همین دو عامل یعنی حکومت اسلامی و ولایت فقیه ما را به پیشرفت رسانده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ریشه های شکل گیری فتنه در کشور پرداخت و تصریح کرد: یکی از مشاوران آقای رییس جمهور کسی است که می گوید «کشور ما وقتی می تواند پیشرفت کند که دست از اسلام و انقلاب و ماهیت جمهوری اسلامی برداریم»؛ هرچند ما انتصاب ایشان به عنوان مشاور رییس جمهور را به حساب بی خبری رییس جمهور از این مواضع مشاور خود می دانیم چرا که ما انقلاب نکرده ایم تا کشور به دست این افراد بیفتد.

 

حجت الاسلام نبویان با قرائت بخش هایی از کتاب «ایران و جهانی شدن» دکتر سریع القلم، مشاور رییس جمهور، به تشریح سخنان خود پرداخت و افزود: ایشان در کتاب خود می نویسد «یکی از قوانین جهانی شدن این است که هر کشوری که از نظر اقتصادی برتری دارد قواعد جهان را تنظیم کند» و سپس از آمریکا به عنوان کشور برتر اقتصادی نام می برد و به اعتقاد من اگر یک آمریکایی می خواست این مطالب را بنویسد نمی توانست به این خوبی بنویسد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از مباحث مطرح شده در کتاب دکتر سریع القلم گفت: قرآن کریم می فرماید ما به کفار خوش بین نباشیم اما ایشان می گوید ما باید به آمریکا اعتماد کنیم چرا که کشوری که تحت سیطره سیاسی آمریکا باشد پیشرفت می کند.

 

وی در پایان افزود: انسان وقتی این سخنان را از زبان مشاور رییس جمهور می شنود از این همه شهید و جانباز و همسران و خانواده شهدا و جانبازان خجالت می کشد./820/پ202/ب4

ارسال نظرات