۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۲۴۱۱۴۲
آیت‌الله مظاهری:

پایبندی به اخلاق راهی برای رهایی از فساد اداری، اقتصادی و اخلاقی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مظاهری گفت: اوایل انقلاب گمان می‌کردیم که با وجود حکومت اسلامی اخلاق پیاده می‌شود و بساط ظلم، بی‌عدالتی، فساد اداری و اقتصادی برچیده می‌شود ولی الان در جامعه شاهد فساد اداری و اقتصادی هستیم و این نشانه عدم پایبندی به اخلاق است
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، پنجشنبه شب، در سخنرانی هفتگی خود که در مسجد حکیم برگزار می‌شود، با انتقاد از ضعف اخلاق در جامعه اسلامی، گفت: جامعه‌ای که خود را موظف به رعایت اخلاق نمی‌داند مبتلا به فساد اخلاقی می‌شود، در چنین شرایطی راه برای شیاطین جنی و انسی برای به گمراهی کشاندن مسلمانان باز است.

وی با اشاره به وضع درخشان حکومت‌داری امیرالمؤمنین(ع) گفت: زمانی که حکومت و سرپرستی امت اسلامی به دست حضرت علی(ع) افتاد ظلم و بی‌عدالتی در جامعه فراوان بود ولی حضرت با تمام توان خود برای بهبود شرایط جامعه تلاش کرد.

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: بعد از این تلاشها و رواج رفاه برای عموم مردم،‌حضرت می‌فرماید، من برای رفع فقر در بین شما تلاش کردم و الان در میان شما همه از رفاه برخوردارند و به لحاظ مسکن و ازدواج و شغل کسی در تنگنا نیست.

وی با بیان اینکه در زمان حکومت حضرت ولی‌عصر(عج) نیز دوباره عدالت برقرار می‌شود و مردم طعم خوب حکومت‌داری عادلانه را می‌چشند، افزود: دوباره بشر در رفاه قرار می‌گیرد و فقر و فساد اقتصادی برچیده می‌شود.

آیت‌الله مظاهری ادامه داد: امام زمان(عج) برای پیاده کردن عدالت در جامعه معجزه و خرق عادت نمی‌کند بلکه همه اینها در پیاده کردن قرآن است و تبیین دستورات قرآن هم با ولایت است که توسط امام زمان(عج) انجام می‌شود.

وی با انتقاد از وضعیت حجاب زنان مسلمان در جامعه، گفت: امروزه بیش از هزار رسانه برای ترویج بی‌عفتی در زنان و ترویج بی‌غیرتی در مردان تلاش می‌کند،‌ درحالیکه اگر بخواهیم برای عفت صورت تجسم کنیم، آن زن مسلمان است.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به آیه «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَىٰ أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ»، بیان کرد: در تفسیر علامه طباطبایی آمده است که بعد از نزول این آیه زنان مسلمان چادر سیاه برگرفتند و از پوشیه استفاده کردند یعنی کاملا خود را از نگاه نامحرم پوشاندند، این رفتار شایسته زن مسلمان است.

وی ادامه داد: حجاب یک امر ملی، یک امر شیعی و یک امر اسلامی است، با مراجعه به تاریخ متوجه می‌شوید که زن ایرانی حیا و عفت داشته است، چادر علامت شخصیت داشتن یک خانم است ولی در اثر بی‌اخلاقی و بی‌توجهی به اخلاق وضع آن امروز چنین اسف‌بار است.

آیت‌الله مظاهری با بیان اینکه راه بهبود شرایط جامعه پایبندی به اخلاق است، گفت: اگر می‌خواهیم که از فساد اداری،‌ فساد اقتصادی و فساد اخلاقی و بی‌بندوباری رها شویم باید جامعه را متخلق به اخلاق الهی کنیم.

وی با بیان اینکه اوایل انقلاب گمان می‌کردیم که با وجود حکومت اسلامی اخلاق پیاده می‌شود و بساط ظلم، بی‌عدالتی، فساد اداری و اقتصادی برچیده می‌شود ولی الان در ظاهر جامعه شاهد بی‌اخلاقی و فساد هستیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: اگر بذر اخلاق میان مردم بکاریم، درخت پاکی می‌روید و ثمره این شجره طیبه یک زندگی صد درصد سالم و در رفاه و آسایش و به دور از فسادهای مختلف فردی و اجتماعی خواهد بود./914/پ202/ج

 

ارسال نظرات