۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۴۱۷۲۱
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر:

شالوده هلال احمر بر اصول دینی استوار است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام معزی با بیان این‌که جمعیت هلال احمر سازمانی مردم نهاد، بین الملی و موفقیت آن وابسته به حضور مردم است، گفت: شالوده و بنیاد هلال احمر بر اساس دین استوار است.
سازمان هلال احمر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی، نماینده ولی‌ فقیه در جمعیت هلال ‌احمردر مراسم تکریم و معارفه رییس جمعیت هلال‌احمر که دوشنبه 29 دی ماه در تالار امام خمینی(ره) در دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با حضور مسؤولان لشکری و کشوری برگزار شد، گفت: از مقام معظم رهبری و اعتماد ایشان و اینکه نمایندگی این سازمان را به عهده اینجانب گذاشتند کمال تشکر را دارم.

 

وی با اشاره به ویژگی های مرحوم آیت الله غیوری اظهار کرد: مرحوم آیت الله غیوری بیش از سی سال نماینده در سازمان هلال بودند و تا آخرین لحظه از هیچ خدمتی فرو گذاری نکردند و امیدوارم یاد و خاطره ایشان زنده بماند.

 

نماینده ولی‌ فقیه در جمعیت هلال‌ احمر گفت: جمعیت هلال احمر سازمانی مردم نهاد و بین الملی و موفقیت آن وابسته به حضور مردم است.

 

حجت‌الاسلام معزی با اشاره به کمک های مردمی به سازمان جمعت و هلال احمر گفت: مردم در دو زمینه مالی و معنوی و دیگری به سازمان کمک می کنند و مشارکت مستقیم و عضویت در سازمان هلال احمر از دیگر کمک های مردمی است.

 

وی افزود: هر دو کمک از مصدایق کمک به دین و پسندیده است و شالوده و بنیاد سازمان هلال احمر بر همین استوار است، این یک سرمایه اجتماعی گران سنگ است که برای پیشبرد اهداف سازمان هلال احمر می‌باشد.

 

نماینده ولی‌ فقیه در جمعیت هلال ‌احمر با اشاره به سرمایه گزاری واستفاده از ظرفیت ها سازمان افزود: بر اساس سخن مقام معظم رهبری اهداف جمعیت هلال احمر منطبق با تعالیم اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام معزی افزود: در کنوانسیون ژنو کوشش در ایجاد صلح، صفا، دوستی، حمایت از زندگی، سلامت انسان ها بدون تبعیض از درخشان ترین کمک به انسان ها است، فرمان خدا به فرشته گان این است که به آدم سجده کنید که از روح خود در او دمیدم، از این رو این احترام کرامتی بر پایه انسانیت است.

 

وی با بیان اینکه آموزه های قرآن کریم بر پایه انسانیت استوار است، اظهار کرد: احترام به انسان فارغ از جنس و نژاد و منطقه جغرافی است، انسان حرمت دارد و بر اساس فرمایش حضرت علی(ع) حرمت انسان از کعبه بیشتر است.

 

نماینده ولی‌ فقیه در جمعیت هلال ‌احمر جنبه مادی، جسمانی، فرهنگی و روحانی در حمایت از مردم آسیب دیده را واجب دانست و افزود: افزون بر کالاهای مادی و بسته هایی که برای سلامتی تهیه می شود، بسته های خدماتی به روان خسته انسان ها نیز باید تهیه شود، به این صورت امید و شکوفایی عشق و محبت در بین مردم آسیب دیده رواج یابد.

 

حجت‌الاسلام معزی با بیان اهمیت بازسازی ویرانی های جنگ اظهار کرد: ارزش کمک های معنوی از کمک های مالی کمتر نیست، اهمیت آن بیشتر است و به تلاش نیاز دارد.

 

وی فعالیت های فرهنگی برای بهداشت روحی و معنوی و صلح پایدار را لازم دانست و خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر دریافت کننده کمک های مالی مردم در مشاکت به هنگام حوادث پیش بینی نشده است، رازدار مردم است و به دلیل اینکه در زمان نقش های حیاتی مورد اتکا و اعتماد مردم است، از این رو باید این اعتماد حفظ شود./818/پ202/ب4

ارسال نظرات