۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۴۵۰۵۷
در حوزه های علمیه آذربایجان غربی؛

نشست‌های تخصصی آشنایی با اندیشه های امام راحل برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر، نشست های تخصصی آشنایی با اندیشه های امام خمینی(ره) در مدارس علمیه استان در حال برگزاری است.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تبليغ و تهذيب حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با گرامیداشت ایام دهه فجر، اظهار کرد: به مناسبت ایام دهه فجر، نشست های تخصصی آشنایی با اندیشه های امام خمینی(ره) در مدارس علمیه استان در حال برگزاری است.

 

وی افزود: این نشست ها با حضور ائمه جمعه و اساتید برجسته حوزه های علمیه استان برای آشنا شدن هرچه بهتر و بیشتر طلاب نسل سوم انقلاب با مبانی اعتقادی و اندیشه های امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب برگزار می شود.

 

وی با بیان این که افکار و اندیشه های امام راحل در قرن 20 دنیا را به چالش کشیده بود، گفت: به برکت وجود امام خمینی(ره) انوار اسلام و آثار و برکات معصومان(ع) در دنیا منعکس و شیعه در تمام دنیا شناخته شد.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: با نهضت امام خمینی(ره) و همچنین پیروزی انقلاب حکومت اسلامی که آرزوی اولیای الهی بود جامه عمل پوشید.

 

وی بر لزوم آشنایی طلاب با اندیشه ها و آرمانهای امام راحل تأکید کرد و افزود: رهبر کبیر انقلاب در بعد سیاست، عرفان، تفسیر، علوم حوزوی، اجتماعی و حکومت داری سرآمد بودند و لازم است طلاب با سیره این عالم بزرگوار آشنا شوند.

  

حجت الاسلام ارشاد تصریح کرد: انس با صحیفه نور امام خمینی(ره)، برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی می توانند گامی مؤثر در الگوپذیری طلاب از این مجتهد بزرگ دینی باشد تا در آینده افرادی با منش امام راحل در جهاد، حکومت داری و ... تربیت شوند.

 

وی با بیان این که اندیشه های امام خمینی (ره) در دنیا پذیرش دارد، اظهار کرد: طلاب برای این که در عرصه بین الملل حرفی برای گفتن داشته باشند، باید در رابطه اندیشه های این امام بزرگوار مطالعه کنند.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: باید در کنار دروس فلسفه، فقه، کلام و منطق و ... بعد فردی و اجتماعی سیره امام راحب مورد بررسی قرار گیرد چراکه امام خمینی(ره) از لحاظ فردی در عرفان و به جهت اجتماعی در حکومت، سیاست و شخصیت اجتماعی سرآمد و الگو مناسبی است./936/ت303/ب4

ارسال نظرات