۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۴۵۸۰۹
نماینده ولی فقیه در زنجان:

با وجود تمامی توطئه‌های دشمن مردم هنوز به روحانیت اعتماد دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در زنجان با بیان این که دشمن همواره با تبلیغات سنگین و سیاه علیه روحانیت سعی داشته اذهان مردم را نسبت به آنها مخدوش کند،‌ گفت: با وجود تمامی این توطئه ها مردم هنوز هم به روحانیت اعتماد دارند.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در مراسم گرامیداشت آیت الله شیخ محمدتقی خاتمی که در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان برگزار شد با اشاره به مراسم تشییع پیکر آیت الله خاتمی گفت: بمباران تبلیغاتی شدیدی علیه روحانیت از سوی دشمنان وجود دارد اما با همه این موارد مشاهده کردید که در تشییع آیت الله خاتمی چه جمعیت عظیمی آمده بود که این نشان از اطمینان مردم به روحانیت دارد.

 

وی در ادامه با مخاطب قرار دادن کسانی که قصد ورود به حوزه علمیه را دارند تصریح کرد: به نظر من تشییع پیکر آیت الله خاتمی با آن جمعیت عظیم، نمایشی بود برای کسانی که قصد ورود به حوزه علمیه را دارند ولی برخی به آنها می گویند حیف می شوی برو به دانشگاه، و همه در این تشییع مشاهده کردید که چه اندازه مردم نسبت به یک روحانی که نه ادعایی داشت و نه پست و مقامی، تواضع نشان دادند.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با بیان این که می شود بدون ثروت زیاد هم محبوب قلوب مردم شد اظهار داشت: می شود بدون پرداخت پول و انجام کارهای آنچنانی هم محبوب دل های مردم شد و آن هم زمانی است که بنا به فرموده روایات، انسان خالص ترین عبادات خود را برای خدا بالا بفرستد که در این صورت می توان هم محبوب خدا بود و هم محبوب مردم.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با اشاره به روایت «اذا مات العالم...» خاطر نشان کرد: وقتی عالمی از دنیا می رود دیگر جای او خالی است و کسی هم نمی تواند جای خالی او را پر کند چرا که دیگر او رفته و یک نفر از جمع سربازان امام زمان (عج) کم شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه تأکید کرد: آن عالم دیگر رفته است و دیگر هیچ چیز نمی تواند جایگزین او باشد چرا که او به تنهایی منشأ اثرات و برکاتی بود که دیگر آن برکات و اثرات وجود ندارد و با رفتن او همه آنها نیز از این دنیا رخت بر می بندند، هر چند هیچگاه او از قلب مردم نمی رود.

 

وی در پایان با اشاره به تبلیغات گسترده دشمنان از سوی رسانه ها و شبکه های ماهواره ای برای بد نام کردن روحانیت اظهار داشت: 36 سال است که تبلیغات سنگین دشمن علیه روحانیت بعد از انقلاب آغاز شده که البته قبل از آن نیز وجود داشت ولی بعد از انقلاب شدت بیشتری گرفت اما اگر امروز هم بخواهیم صنفی حساب کنیم، روحانیت جزء محبوب ترین صنف ها است و همه این ها به خاطر مردمی و پاک بودن روحانیت است./949/پ202/ب4

ارسال نظرات