۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۷
کد خبر: ۲۵۰۴۵۱
امام جمعه موقت تهران:

حضرت زهرا قهرمان بی بدیل جهاد است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این‌‌که خداوند در بازار دنیا به واسطه ایمان و جهاد با بندگانش معامله می کند و مطاع مورد معامله سرمایه هایی چون عمر، مال و جان اوست، گفت: حضرت زهرا(س) قهرمان بی بدیل جهاد جز با خدا با کسی معامله نکرد.
حجت الاسلام والمسلمين کاظم صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شامگاه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) اظهار کرد: انسان موجود پیچیده ای است که مرگ پایان بخش زندگی او در دنیا است و برگشتی وجود ندارد از این رو سفارش شده عمر سرمایه گران بهایی است که آن را به راحتی از دست ندهید.


وی با بیان این که خداوند با ایمان و جهاد با بندگانش معامله می کند، تصریح کرد: عمر، مال، اعضا و جوارح انسان سرمایه هایی است که با آن ها باید با خداوند و نه با دشمن خدا یعنی شیطان معامله کنیم.


امام جمعه موقت تهران افزود: برای این که انسان دستی پر از این عالم به عالم دیگری رود خداوند در قرآن کریم به انسان فرموده است؛ من مشتری و خریدار کالاهای تو هستم؛ نماز، روزه، زیارت ائمه، شرکت در مجالس تلاوت قرآن و بیان احکام دینی از مطاع های مورد معامله با خداست.


توحید مجرای ولایت است


وی اظهار کرد: براین اساس در سوره صف و توبه مسأله معامله با خودش را مطح می کند و انسان را برای معامله در بازار راهنمایی می کند؛ بازاری که درد و غصه در آن نیست؛ ایمان به خدا بدون پرچمداری که پرچم خدا در دستش است یعنی پیامبر(ص) را قبول نداشته باشد، قبول نیست.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که توحید از مجرای ولایت است کسی که ولایت را قبول نداشته باشد توحیدش مقبول نیست، ادامه داد: خداوند به عبادت بشر و ملائکه احتیاج ندارد؛ عبادت اطاعت از دستورات خداوند با ایمان به خدا و ایمان به رهبری، دوم جهاد با مال و جهاد با جان است.


وی با اشاره به این که امنیت مساجد و امنیت بین المللی زیر سایه اسلام است، اظهار کرد: امنیت بین المللی در سایه رزمندگانی بود که جانشان را با خدا معامله کردند؛ دشمن از پیشرفت هسته ای، ماهواره ای پرتاب موشک ها، راهپیمایی های 22 بهمن، روز جهانی قدس و حماسه 9 دی می ترسد و آن ها را خار چشم خود می دانند.


به گفته امام جمعه موقت تهران این مسائل نسبت به کفار هم امنیت بخش است که با مشاهده قدرت ایجاد شده جرأت شرارت نمی کنند.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر این که ضمن جهاد حق جهاد را نیز ادا کنید، ابراز کرد: حق جهاد ما این است که فصلی و مقطعی نباشد، استقامت، جهاد خودسرانه و تروریستی نیست و تا وقتی مرجعی یا معصومی مجاهده فردی را تأیید و امضا نکند خون ریخته شده حرام است.


وی تصریح کرد: آمادگی همیشگی حق جهاد است؛ همچنین انسان در همه ابعاد جهاد کند و آمادگی دفاع را داشته باشد؛ دفاع حالت انفعالی است با نشستن در خانه نمی توان به دشمن هجوم آورد دفاع خانگی نشانه ضعف است باید آنقدر قوی شوید که دشمن نتواند جنگ را بر شما تحمیل کند.


مراحل جهاد


امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مرحوم سیدبحرالعلوم در رابطه با جهاد سه مرحله قائل هستند؛ جهاد اکبر، جهاد اوسط و جهاد اصغر که منظور از جهاد اکبر پناه به الله است و  انسان باید به جایی برسد که خودش را نبیند و خود بینی را کنار گذارد و به دگر بینی و خدابینی برسد.


وی افزود: جهاد اوسط جهاد اخلاقی است تا بیماری حسد، حرص، بوالهوسی، کینه توزی و سایر آن را درمان نکنیم به جهاد اوسط نرسیده ایم و جهاد اصغر نیز جهاد با دشمنان بیرونی است.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) جز با خدا با کسی معامله نکرد؛ از صدقه پیراهن عروسی، قربانی محسن و اعتبارش که دختر خدیجه (س) است تا جانفشانی ایشان در راه حفظ ولایت و اسلام.


امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: صدیقه طاهره سلام الله علیها در تمام مراحل مجاهد و قهرمان بی بدیل جهاد بودند، الگوی جهاد و آموزگار جهاد هستند./1308/پ201/ب4

ارسال نظرات