۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۵۱۳۴۶
حجت­الاسلام والمسلمین حسینی:

رسانه‌ها سبک زندگی فاطمی را برای مردم تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه قم از نویسندگان و رسانه‌ها خواست که با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ترویج سبک زندگی اسلامی، سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را برای مردم به خوبی تبین کنند.
فاطميه و نوروز

حجت­الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره ترویج فرهنگ فاطمی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که مسأله سبک زندگی اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، نویسندگان و رسانه­ها باید تلاش کنند که سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را برای مردم به بهترین وجه تبیین کنند.

 

وی افزود: مسؤولان، رسانه‌ها و نویسندگان باید سبک همسرداری آن حضرت، سبک تربیت فرزندان، خانه­داری، سبک عبادت، سبک مبارزات سیاسی در دفاع از امام خود که جان خود را در راه امام زمانش فدا می­کند را به خوبی بیان کنند.

 

این نویسنده حوزوی با بیان روایتی به  آیین همسرداری حضرت زهرا(س) پرداخت و اظهار داشت: حضرت علی(ع) می­فرمودند هر گاه وارد خانه می‌شدم و نگاه به حضرت فاطمه زهرا(س) می­انداختم، تمام غصه­های خود را فراموش می­کردم؛ یعنی همسر باید به گونه­ای باشد که همدرد همسرش باشد و یک زن می­تواند مشکلات همسر خود را با استقبال خوب برطرف کند.

 

مردم از سبک زندگی اهل بیت الگوبرداری کنند

وی افزود: حضرت علی(ع) با قسم یاد کرد که در این چند سالی که با حضرت فاطمه زهرا(س) زندگی کردم، یک بار من او را ناراحت نکردم و او مرا ناراحت نکرد؛ با این‌که از نظر اقتصادی در مضیقه بودند و گاهی اوقات می­شد که یک شبانه روز حتی نان خالی هم نداشتند تا بخورند، اما همسرش را ناراحت نکرد.

  

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این‌که مردم از سبک زندگی اهل بیت(ع) الگو برداری کنند، گفت: سبک زندگی و رفتار حضرت فاطمه(س) با همسرش می­تواند الگو باشد و باید این موارد را در نظر گرفت؛ ان­شاءالله به جایی برسیم که سبک زندگی اهل بیت(ع) در ابعاد مختلف توسط مسؤولان فرهنگی، رسانه­ها، نویسندگان برای جامعه ما به خوبی بیان شود و تمامی مردم نیز از سبک زندگی ائمه اطهار(ع) الگوبرداری کنند.

 

حفظ آیین نوروزی با ایام فاطمیه منافات ندارد

حجت­الاسلام والمسلمین حسینی در پاسخ به این سؤال که آیا حفظ آیین نوروزی با ایام فاطمیه منافات دارد، تصریح کرد: چند سال پیش، ایام محرم در تعطیلات نوروزی واقع شد که مردم مراعات کردند و مسائلی را که با ایام عزاداری ما سازگاری نداشت، رعایت می­کردند، اما رفت و آمدها و دید و بازدیدها هیچ منافاتی با این مسائل ندارد.

 

این نویسنده حوزوی افزود: اهل بیت(ع) نیز بر مسائلی همچون صله رحم سفارش کرده­اند و مردم امسال نیز این مسأله را مراعات خواهند کرد و منافاتی ندارد که انسان به دید و بازدید حتی در شهرهای مختلف بپردازد و مجالسی که در عزای حضرت زهرا(س) برپا می­شود نیز شرکت کند.

 

وی درباره امر به معروف خانوادگی گفت: اگر والدین بتوانند امر به معروف و نهی از منکر را نه با لفظ تنها، بلکه با لفظ عمل به فرزندان خود منتقل کنند، تأثیر بسیاری خواهد داشت؛ به عنوان مثال اگر والدین مقید به معروف نماز به ویژه نماز اول وقت باشند، فرزندان نیز اهمیت به نماز اول وقت را فرا می‌گیرند.

 

امر به معروف را باید از خانواده شروع کرد

حجت­الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات جامعه ما، مسأله بدحجابی است که مادرها می توانند با عمل به مسائل شرعی در تربیت جامعه ما مؤثر باشند؛ بنابراین باید امر به معروف را از خانواده شروع کرد.

 

وی با بیان روشی درباره عملی­کردن امر به معروف گفت: در جلسات خانوادگی افراد ساعت­ها دور هم نشسته و گاهی اوقات صحبت‌هایی غیر مفید مطرح می­کنند که متدینان بایستی آن جلسه را مدیریت کرده و مطالب مناسب و مفیدی را ارائه دهند و یا مسائلی همچون احکام را مطرح کنند و یا می­توانند شبهات مبتلابه را پاسخ داده و از راه­های مختلف معروف ها را معرفی کنند./822/ت302/ی

ارسال نظرات