۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۵۴۶۰۹
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

هنوز شیرینی قرآن را نچشیده‌ایم/ بزرگ‌ترین ضعف نشناختن رهبر اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه عربستان شایسته تولیت اسلام نیست، گفت: مسجدالحرام امام جماعتِ حافظ قرآن دارد اما او کسی است که غیرت ندارد و از اسلام و قرآن محافظت نمی‌کند.
سخنراني حجت الاسلام و المسلمين قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، در همایش قرآن، وحدت و اقتدار اسلامی که امروز در سالن همایش‌های دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: قرآن آیه‌ای دارد که همه ما حفظ هستیم "اطیعوا الله واطیعوالرسول و اولی الامر منکم" امروزه هر مشکلی که داریم از عدم شناخت اولی الامر است.

 

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که مسلمانان به جان هم افتاده‌اند بزرگترین ضعف نشناختن رهبر اسلامی است عربستان که تا به حال یک سیلی هم به اسرائیل نزده است به جان یمنی‌ها افتاده و آنان را بمباران می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به معرفی اولی‌الامر در قرآن کریم، تصریح کرد: خودِ قرآن اولی الامر را معرفی می‌کند آیاتی با تعابیر "لاتطع" و "لا تتبعوا" را باید در کنار آیاتی با تعابیر "تطع" و "تتبع" قرار داد و مصداق اولی الامر را تشخیص داد.

 

وی افزود: پس از عبارت "لا تطع" واژه‌هایی مانند عاصم، کفور، حلاف اثیم، هواپرست، افراطی، معتد، مسرفین، مفسدین و انسانهای بی سواد آمده است یعنی اولی الامر نباید این صفات را داشته باشد ضمن اینکه خدا حکیم است و حکیم نباید در یک جمله تناقض داشته باشد اگر حاکمان کنونی کشورهای عرب را اولی الامر در نظر بگیریم جمله قرآن متناقض است زیرا پیروی از خدا و رسول و این ظالمان و حاکمان جور با هم تضاد دارد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: چون پدر و مادر گناه می‌کنند خداوند آنها را در این آیه نمی‌آورد خداوند پیروی از پدر و مادر را به فرزند توصیه می‌کند اما تا جایی که حکم آنان برخلاف حکم خدا نباشد بنابراین نمی‌تواند در کنار خدا و رسول از والدین نام برد پس اولی الامر باید معصوم باشد.

 

وی در پاسخ به برخی شبهات مطرح شده از سوی وهابیت، عنوان کرد: قرآن می‌فرماید "لاتدعوا مع الله احدا" با خدا چیزی را نپرستید آیه دیگر "لاتدعوا مع الله اله آخر" است وهابیت با استناد به آیه اول شیعه را مشرک می‌داند اما آنها آیه دوم را نمی‌خوانند که می‌گوید خدای دیگری نداشته باش ما معصومان را آفریده خدا می‌دانیم آنها می‌گویند چرا آهن را می‌بوسید ما هر آهنی را نمی بوسیم خانه ما هم آهن دارد آیا آن را هم می‌بوسیم؟! ما معصومان را واسطه قرار می‌دهیم؛ همانگونه پرنده به واسطه دو بال خود پرواز می‌کند چگونه داعش مدعی اسلام است و قبر حجر بن عدی را خراب می‌کند؟! قرآن به یهود و نصاری می‌گوید در یک تابوت، یادگاری از آل موسی موجود است و مایه آرامش شماست این ضریح هم از آل محمد است چنین جای قرآن اکیدا توسل است خدا به پیامبر می‌گوید در حق همسران خود دعا و برای آنان استغفار کن.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه نقش قرآن کریم در جامعه کم‌رنگ است؛ گفت: ما دلایل زیاد داریم که اسلام ما اسلام ناب نیست ما مزه قرآن را نچشیده‌ایم چند سال پیش برای اقامه نماز به دانشگاه تهران دعوت شدم شرط گذاشتم که باید تفسیر هر چند کوتاه بگویم به من گفتند مخاطبان اساتید تمام هستند و باید علمی صحبت کنم من از ساده‌ترین آیه شروع کردم و نوشتم "و بالوالدین احسانا" نکات زیادی از این آیه ساده استنباط شد مثل اینکه قرآن احسان به سایر بستکان را نگفته است، زمان و مکان تعیین نکرد، نیکی به پدر و مادر مرز ندارد گفتم دیگر نگویید علمی صحبت کن از کوچکترین واژه قرآن صدها نکته می‌توان استخراج کرد که ما نمی‌دانیم. 

 

وی به رسوم و عرفیات جامعه که با قرآن سنخیت ندارند، اشاره کرد و اظهار داشت: برخی عرفیات ما خلاف قرآن است باید قالب‌های نادرست را در جمهوری اسلامی برچید چرا باید دانشگاه در شهرهای بزرگ ایجاد شود؟ چرا تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها باید سه ماه باشد؟ چرا امر ازدواج گره خورده است؟ آموزش و پرورش ما دیپلم می‌دهد دانشگاه ما لیسانس می‌دهد اما فرد هیچ هنری ندارد چرا باید اینگونه باشد؟ باید هنری به دانشجو آموخت این روال نادرست سبب می‌شود که سن ازدواج بالا برود چون فرد شغل و هنر ندارد حوزه‌های علمیه باید متحول شوند وگرنه حوزوی و طلبه نمی‌تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

 

وی تأکید کرد: نمی‌توان راه خدا را با رهبری غیرخدایی طی کرد قرآن می‌گوید اگر کسی ظالمانه رفتار کرد و صحبت ناشایست بگوید زمین و آسمان شکافته می‌شود اگر چیزی ضدقرآن باشد باید آن را ترک کرد و به شدت با آن برخورد کرد حدیث داریم که اگر دو نفر هستند که یکی کمی از دیگری پایین‌تر است و انسان از فرد پایین‌تر تبعیت کند خیانت به خدا و رسول و مؤمنان کرده است.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور اضافه کرد: ما از "کتاب الله و عترتی" دور شده‌ایم مشخص است که چون از این دو دور شده‌ایم به گمراهی رفته‌ایم و به جان یکدیگر افتاده‌ایم.

 

وی در ادامه بیان داشت: عربستان شایسته تولیت اسلام نیست چون اگر این حکومت باشد، آیه قرآن دچار اشکال می‌شود نماز چگونه جلوی منکر را می‌گیرد؟ عرب‌ها نماز به دور کعبه می‌خوانند اما بزرگترین جرم زمان یعنی کشتار مسلمانان را انجام می‌دهد؟ قرآن می‌گوید نصاری و یهود هیچ‌گاه از شما راضی نخواهند شد مگر اینکه بدانند دربست در خدمت آن‌ها هستید مسجدالحرام امام جماعتِ حافظ قرآن دارد اما کسی است که غیرت ندارد، از اسلام و قرآن محافظت نمی‌کند و در برابر مستکبرین نمی‌ایستد خون علی(ع) و امام خمینی(ره) در رگ‌های او نیست اسلام او ناقص است./831/پ202/ب4

ارسال نظرات