۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۲۵۶۴۹۸
کارشناس مذهبی صدا و سیما:

بی توجهی به احادیث معصومان نشانه غربت اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی صدا و سیما گفت: وقتی ما شیعیان هنوز 10 حدیث از احادیث امام هادی را نمی دانیم این بیانگر غریبی امام هادی است چون هریک از احادیث این امام غریب راه گشا است.
حجت الاسلام رضا محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رضا محمدی، کارشناس مذهبی صدا و سیما چهارشنبه شب در مجتمع فرهنگی امام حسن مجتبی هیأت فرهنگی امامین عسکریین شهرک ناجی آباد کاشان در مراسم سوگواره امام هادی(ع) گفت: امام شناسی، واجب الطاعه بودن امر امام، امام را شهید دانستن و امام را غریب دیدن، چهار اصل مهم رسیدن به معرفت است.

 

وی افزود: در نخستین اصل، امام را امام دانستن، اگر امام جماعت را امام می دانیم، همراه، هم پیمان و مطابق کارهای او هم باید عمل کنیم در غیر این صورت مرتکب گناه شده ایم.

 

حجت الاسلام محمدی گفت: باید امام را واجب الطاعه دانست و از اوامر او تخلف نکرد، از این رو دیده شده برخی از زائران امام رضا(ع) با رفتار و حرکات و ظاهر خود، خون به دل امام رضا(ع) می کنند و این درحالی است که اگر امام رضا(ع) را واجب الطاعه بدانیم نباید از دستورات ایشان سر پیچی کنیم.

 

این کارشناس مذهبی صدا وسیما یادآور شد: ما باید در زمینه معرفت به اهل بیت(ع) به جایی برسیم که امام را ببنیم و امام را شهید بدانیم و اگر چنانچه انسان به چنین درجه ای رسید که امام را شهید بداند بسیاری از اعمال او درست است.

 

وی با اشاره به این که در مرحله چهارم معرفت به اهل بیت این است که امام را غریب ببیند یادآور شد: وقتی ما شیعیان هنوز 10 حدیث از احادیث امام هادی را نمی دانیم این بیانگر غریبی امام هادی است که هریک از احادیث این امام غریب راه گشا است.

 

حجت الاسلام محمدی همچنین با بیان این که در مدینه چهار امام شیعیان غریب هستند چون وهابی ها بر آنجا حاکم هستند و زیارت آنها شرک می دانند بیان کرد: اگر امام مجتبی(ع) غریب باشد به این دلیل است که در بین غیر شیعیان قرار دارد و قابل تأمل است، اما چرا امام رضا در بین شیعیان خودش که به دستورات او عمل نمی کنند باید غریب باشد.

 

این کارشناس دینی در ادامه یکی از مشکلات انسان ها را بی توجهی به بعد رحمانی و انسانی خود دانست و افزود: اگر به بیماری مبتلا شویم بلافاصله به پزشک و متخصص مراجعه کرده و انواع داروها را مصرف می کنیم تا به سلامت کامل برسیم که اشکالی هم ندارد و باید این چنین باشد، اما اگر قلب و روح انسان بیمار شود خیلی خطرناک است.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که افزون بر جسم انسان گاهی قلب و روح انسان نیز بیمار می شود گفت: انسان همان گونه که برای اطمینان از فشار خون و قند و چربی خون اقدام به چکاپ خود می کند، ضروری است تا هر به یک مدتی، قلب و روح خود را نیز چکاب کند.

 

وی افزود: برای چکاب قلب و روح خود باید خود را به امامان و اهل بیت(ع) عرضه کنیم تا قلب و روح خود را ارزیابی کنیم تا متوجه شویم که آیا دین و قلب ما بیمار است و آیا روح ما روح سالمی است یا منحرف شده است و یا این که آیا بیماری معنوی داریم، این کاری است که شاگردان اهل بیت(ع) انجام م دادند و باید مورد توجه ما نیز قرار داشته باشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات