۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۵۷۲۹۷
20 تا 23 اردیبهشت برگزار می شود؛

نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور در ساری

خبرگزاری رسا ـ نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور 20 تا 23 اردیبهشت به میزبانی مازندران برگزار خواهد شد.
آزمون قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، اسدالله دیوسالار، رییس دانشگاه پیام نور مازندران امروز در دیدار کمیته برگزاری جشنواره قرآن و عترت پیام نور کشور با آیت الله طبرسی، از برگزاری نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان پیام نور کشور به میزبانی مازندران خبر داد و گفت: این جشنواره 20 تا 23 اردیبهشت در مرکز استان برگزار می شود.

 

وی از حضور16 هزار متسابق قرآنی در این دوره از مسابقات دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: از این تعداد 11 هزار نفر در بخش کتبی ثبت نام کردند.

 

دیوسالار با اشاره به این که دانشگاه پیام نور تاکنون 18 دوره مسابقات قرآن و عترت را در کشور برگزار کرده است، افزود: با توجه به سبق تشیع دیار علویان، نوزدهمین دوره این مسابقات به میزبانی مازندران برگزار خواهد شد.

 

مسؤول امور جاری دانشگاه پیام نور مازندران با بیان این که مازندران سرزمین عالم خیز است و نام مازندران یاد علما را در اذهان تداعی می‌کند، افزود: انتظار دانشجویان در این دوره از مسابقات بالا است و باید به این انتظارات پاسخ دهیم.

 

وی افزود: هم اکنون در دانشگاه پیام نور دبیرخانه فعالیت‌های قرآنی فعال است و تقاضا داریم همه علاقه‌مندان و فعالان قرآنی ایده‌های خود را ارایه کنند.

 

دیوسالار به اهمیت قرآن در زندگی انسان ها اشاره و گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره ها نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی است.

 

مسؤول امور جاری دانشگاه پیام نور مازندران، قرآن را کتاب هدایت انسان ها در همه دوران ها دانست و خاطرنشان کرد: باید به گونه ای رفتار کنیم تا نورانیت و هدایت گری این کتاب آسمانی همواره شامل حال ما شود.

 

وی با تأکید براین که باید عامل به قرآن باشیم، افزود: به حتم سعادت دنیوی و اخروی ما در گرو عمل به مفاهیم ناب الهی است.

 

دیوسالار هدایتگری فرد و جامعه را یکی از مهم ترین اعجاز کلام الهی دانست و با بیان این که قرآن کتابی برای ساختن انسان و جامعه انسانی است، خاطرنشان کرد: قرآن کامل ترین کتاب آسمانی است و برای همه ادوار و اعصار جاودانه مانده است.

 

مسؤول امور جاری دانشگاه پیام نور مازندران با بیان این که 68 مقاله در بخش پژوهش به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بررسی داوران 45 مقاله پذیرش شد، خاطرنشان کرد: در بخش ادبی نیز 128 اثر در بخش های شعر، داستان بلند و کوتاه، نمایش نامه و فیلم نامه دریافت شد که در پایان سه اثر انتخاب و معرفی می شوند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات