۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۲۶۰۲۶۶
امام جمعه شاهین ‌دژ:

چنگ زدن به اسلام ناب راه مقابله با ناهنجاری‌ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شاهین ‌دژ گفت: چنگ زدن به احکام و آموزه‌های اسلام ناب و فرمایشات ائمه اطهار(ع) راه مقابله با ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی است.
حجت الاسلام باقري امام جمعه و مسئول حوزه علميه شاهين دژ

حجت‌ الاسلام نقی باقری، امام جمعه شاهین ‌دژ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به بروز برخی از ناهنجاری‌ها و مسایل غیر دینی و اخلاقی در جامعه اسلامی‌مان، اظهار کرد: کشور ما یک کشور اسلامی است و اگر به آنچه که اسلام و ائمه اطهار(ع) فرموده‌اند، عمل شود، برخی از ناهنجاری‌ها مانند؛ افزایش آمار طلاق، دروغگویی، دو رویی، غیبت، تهمت، کم کاری و ... پیش نمی‌آید.

 

وی افزود: ولی متاسفانه امروز افرادی با عناوینی از قبیل روشن‌فکران و تحصیل کردگان سوری، اینگونه وانمود می‌کنند که ما تحصیل کرده‌ایم و دانشگاه دیده‌ایم، در نتیجه نیازی به تعالیم الهی و آسمانی نداریم.

 

امام جمعه شاهین‌ دژ تاکید کرد: عدم نشستن بر پای منبر علما و بی‌توجهی به احادیثی که از ائمه اطهار(ع) نقل شده است، سبب می‌شود که مردم تجری کنند و به آنچه که در اسلام و قرآن و روایات اهل بیت(ع) نقل شده است، عمل نکنند.

 

حجت‌ الاسلام باقری با اشاره به خطرات گریز از تعالیم الهی و دینی، خاطرنشان کرد: هر چقدر که مردم از سفارشات علما، مساجد و ائمه اطهار(ع) فاصله بگیرند، همه اینها سبب می‌شود که واقعیت‌ها را رها کنند و در مقابل رها کردن واقعیت‌ها به کسانی که ادعاهای دروغین و سوری دارند، پناه برده و به ورطه گمراهی سقوط کنند.

 

وی ادامه داد: امروزه تهاجمات فرهنگی، ناتوی فرهنگی، جنگ نرم در هر نوعی که مقام معظم رهبری فرمودند؛ «دشمن می‌خواهد به ملت ایران غلبه کند»، در کشور ما وجود دارد.

 

امام جمعه شاهین ‌دژ با اشاره به دیدار فرهنگیان کشور با مقام معظم رهبری در سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته معلم، اضافه کرد: ایشان فرمودند؛ «ما در حال جنگ هستیم، ولی نه جنگ نظامی، بلکه نزاع ما یک نزاع فرهنگی است، هر کس نداند که دشمن از کدام سمت نفوذ کرده و به چه نوعی حمله می‌کند، این فرد در خواب غفلت است و زمانی از این خواب غفلت برمی‌خیزد که دشمن او را محاصره کرده و نمی‌تواند با آن‌ها مقابله کند».

 

مدیر حوزه علمیه برادران شاهین‌ دژ تصریح کرد: قبل از آنکه تمام فرهنگ ما را دشمن به یغما ببرد و به ما حمله فرهنگی کند و به عفاف و حجاب در جامعه ما آسیب بزند، ما باید اعلام آمادگی کرده و در مقابل تهاجمات فرهنگی ایستادگی کنیم.

 

وی راه مقابله با تهاجم فرهنگی را بهره بردن از منابر عالمان دینی کشور و چنگ زدن به کلام ائمه معصومان(ع) دانست و گفت: مقابله و مقاومت در مقابل تهاجمات فرهنگی ممکن نمی‌شود، مگر اینکه مساجد را پر و به فرمایشات علما که فرمایشات ائمه اطهار(ع) است، توجه کنیم.

 

امام جمعه شاهین ‌دژ اضافه کرد: تحصیل کردگان ما باید این مسأله را باور کنند که بین علم دین و علوم مادی روز دنیا فرق است، علمی که هم بر زندگی دنیایی و هم آخرتی ما تاثیر می‌گذارد، علم دین است و همه باید تلاش کنند که این علم را فرا بگیرند.

 

حجت ‌الاسلام باقری در پایان افزود: هرچند که همه افراد جامعه نمی‌توانند برای فراگیری علوم دینی اقدام کنند، اما می‌توانند از منبر و حدیث افرادی که این علوم را فراگرفته‌اند، استفاده کنند و به این طریق با مسایل دینی خود آشنا شده و تکالیف شرعی خود را بدانند و عمل کنند و از مکتب، قرآن، دین و آیین خود دور نمانند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات