عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم:
لازمه اقبال مردم به مصرف کالای داخلی ارتقای کیفیت است
خبرگزاری رسا ـ عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم اقتصاد مقاومتی را تولید٬ توزیع و رضایت مصرف کننده دانست و گفت: شرکتهای تولیدی در کشور باید کار تخصصی خود را انجام دهند و توزیع را به بنگاههای توزیعی بسپارند.

حجت الاسلام علی سالمی نجف آبادی عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ با اشاره به تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم مصرف کالای تولید داخل اظهار داشت: مصرف کالای داخلی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب است باید با مرتفع شدن سه مشکل اساسی عملیاتی شود.
عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: مسأله نخست این است که تولید کنندگان ما تشویق شوند تا کیفیت تولید را بالا برده و کالاهای داخلی از لحاظ کیفیت نقصی نداشته و قابل رقابت با کالاهای خارجی باشند.
وی افزود: در دومین قسمت بخش توزیع و خدمات رسانی کالاهای داخلی انقلابی صورت گیرد تا مصرف کننده با کالاهای ایرانی آشنا شود و از لحاظ پشتیبانی یعنی تعمیرات و خدمات به اطمینان خاطری دست یابد.
حجت الاسلام سالمی نجف آبادی گفت: در سومین بخش، جلب نظر مصرف کنندگان در بخشهای پیشین بسیار مهم و حیاتی است و دولت برای تحقق این امر باید بازار را به خوبی رصد کند و از کیفیت کالاهای تولید شده توسط اصناف مختلف و طریقه تبلیغات و ارائه خدمات اطمینان صحت کامل پیدا کند.
وی اظهار داشت: در این بین ارائه خدمات ویژهای مانند فروش اقساطی میتواند تأثیر بسزایی داشته باشد؛ در اختیار قرار دادن یارانه کالا توسط وزارت صنعت نیز میتواند تأثیر خوبی در بازار و مصرف کالاهای داخلی داشته باشد.
عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: تبلیغات صدا و سیما در فرهنگ عمومی مؤثر است؛ مسؤولان ادارات با استفاده از کالاهای داخلی برای کارمندان و مراجعین میتوانند وسیله خوبی برای تبلیغ کالاهای داخلی باشند تا همه بدانند کالای داخلی مورد مصرف اقشار طبقه بالای جامعه نیز هست.
حجت الاسلام سالمی نجف آبادی بنگاههای توزیعی را در کشور مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: توزیع و خدمات رسانی به کالاهای ایرانی بسیار ضعیف است؛ بنگاههای توزیعی باید مورد توجه و حمایت دولت قرار گیرند؛ بنگاههای توزیعی کشور معمولاً به فروش کالاهای خارجی عادت کردهاند.
وی افزود: متأسفانه شرکتهای تولیدی داخلی پس از تولید محصول به دنبال فروش آن هستند و از شرکتهای توزیعی در این راستا استفاده بهینه را نمیبرند؛ این شرکتهای تولیدی باید با فرهنگ کار تخصصی آشنا شده و بنگاههای توزیعی را در زمینه توزیع محصولات داخلی تشویق کنند./836/ت302/ج
ارسال نظرات