۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۶۰۹۴۴
آیت الله علم الهدی:

ترویج فساد و بی بند و باری زمینه ساز سلطه استکبار است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی گفت: سر نخ جریان اجتماعی طرفدار فساد و بی حجابی به بیرون مملکت یعنی امریکا و اروپا متصل است و طرف دیگر آن نیز عده ای قدرت یاب فرصت طلب داخلی است که اگر فساد و شهوت در بین مردم صورت عادی و ارزشی پیدا کند و عبودیت و تقوا حذف شود آن گاه بستر استکبار و ظلم فراهم می شود.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد امروز در مراسم شهادت جانگداز حضرت موسی بن جعفر(ع) مصادف با 25 رجب المرجب در حرم مطهر رضوی با تأکید بر مسأله عبودیت و بندگی حق در سیره معصومان(ع)، اظهار کرد: یوسف نبی(ع) در برابر خواسته های شهوانی و شیطانی و تهدیدهای زلیخا زندان را پذیرفت؛ یوسف پیغمبر مسأله زندان را به عنوان نقطه نجات از شیطان در اجرای عبودیت و بندگی خدا در یک جریان آرمانی پذیرفت و گفت خدایا شکنجه، غل و زنجیر، تاریکی و نمورهای زندان نزد من از بودن در جمع زنان مصری که مرا به فساد می خوانند، محبوب تر است.

 

وی تصریح کرد: سابقه زندان در فرهنگ قرآن و اسلام هست آن جا که زلیخا یوسف را تهدید می کند که اگر تسلیم نشود او را به زندان می اندازد؛ یک جریان راهبردی در حرکت ستمگران در توسعه ظلم و فساد و شهوت است.

 

شگردهای شیطان ابتکار ندارد

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شگردهای شیطان نوآوری و ابتکار ندارد، خاطرنشان کرد: مجموعه نقشه ها، شگردها راهبردهای شیطانی و عواقب آن در گمراهی مردم و سرکوب سازی فضیلت ها از دوران های قدیم و چند قرن قبل تا به امروز تفاوتی نکرده است، بنابراین اگر با یک بنیش تحلیلی جریان های گذشته اولیای الهی را به طور دقیق بررسی کنیم شگردهای شیطان امروز و عواملش استکبار جهانی را در مقابله با عبودیت، بندگی خدا و ارزش های انسانی به خوبی می توانیم درک کنیم و از چاره جویی اولیای خدا در برابر شگردهای شیطان برای خود یک راهبر حرکتی انتخاب کنیم.

 

ترویج فساد و حذف عبودیت

وی با بیان علت تهدید یوسف به زندان، اظهار کرد: جریان استکبار در توسعه متامع و منافع مادی، استکباری و لذائذ شیطانی خود به دو چیز نیاز دارد اول این که فساد و شهوت در بین مردم صورت عادی و ارزشی پیدا کند و به عنوان یک عمل قبیح و یک جریان زشت مطرح نباشد زیرا اگر بنای جامعه لاابالی گری، بی بندوباری، شهوت رانی و هوس بازی شود، بهترین میدان و چراه گاه برای استکبار، ظلم و بیداد شیطان می شود.

 

آیت الله علم الهدی افزود: اگر فضای جامعه ای ارزشی، تقوا محور و به دور از هر گونه فساد، فحشا، بی بندوباری و ولنگاری شود آن جامعه تن به ظلم و استکبار نمی دهد و اهداف شیطانی استکبار در آن قابل اجرا و عملیاتی نیست. بنابراین هر چه فسق، فجور، شهوت در بین مردم بیشتر رایج شود سلطه استکبار بر جان و مال، ثروت، عزت، منافع و منابع انسانی و طبیعی، مردم بیشتر می شود.

 

امام جمعه مشهد بیان کرد: در فرهنگ اجتماعی هرچه تقوا و اجتناب از فساد و شهوت به سرببرد، ولنگاری و بی بندو باری به طور کلی در جامعه به عنوان جریان زشت و ضد ارزش مورد توبیخ قرار گیرد به همان اندازه عزت جامعه، استقلال جامعه و انسانیت مردم محفوظ تر می ماند و جریان ظلم و ستم در بین مردم رایج نمی شود.

 

وی با گریزی به داستان یوسف پیامبر(ع) ادامه داد: خوش گذرانان و کامروایان مصری دیدند اگر یوسف خواسته زلیخا را تمکین کند و به رابطه آلوده زن هوس بازی که در رأس قدرت و حکومت مصر است، تن دهد در این صورت با آلوده شدن زن مرتبه اول مملکت فساد و فحشا در جامعه ارزشی، رایج و عادی می شود و مردم در این بستر اجتماعی آزدانه می توانند هوس بازی کنند، ناموس مردم را به باد شهوت و لذت گیرند و هیچ مانع اجتماعی و فرهنگی برای هوس بازی آن ها نیست، بنابراین سعی کردند یوسف(ع) را راضی به تسلیم خواسته شیطانی و نفسانی زلیخا کنند.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: در صورتی که اگر آن جریان عملیاتی نشود؛ یک جوان زیبا در اوج شهوت و غریزه جنسی عفت خود را حفظ کند و در برابر تمایلات نفسانی زن های شهوت ران مصر تسلیم نشود، به عنوان نماد عفت و پاکدامنی در میان مردم مصر جلوه می کند و فرهنگ عفت و عصمت در جامعه حاکم می شود و این جامعه چراگاه جنایتگران، شهوت رانان و هوس بازان نیست بنابراین سعی کردند نماد عفت و عصمت را در جامعه شکست دهند آن گاه که ناکام شدند زندان را پیش گرفتند.

 

سرنخ بی حجابی

نماینده مردم خرسان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: امروز در جامعه ما تا سخنی از حجاب و جلوگیری از ترویج فساد و بی بندو باری گفته می شود، یک جریان اجتماعی به عنوان طرفداری از فساد و شهوت رانی به پا می خیزد که سر نخ آن به بیرون مملکت به امریکا و اروپا متصل است و طرف دیگر نیز عده ای قدرت یاب فرصت طلب داخلی هستند که برای فراهم کردن اردوی بی دینی خود در داخل کشور گروهی را معترضانه نسبت به این موضوع به دنبال خود می اندازند و  طرفدار بی بندوباری و بی حجابی می شوند.

 

وی با بیان این که مبارزه با مسأله بی عفتی ریشه تاریخی دارد، افزود: مسأله عفت مربوط به سه هزار سال قبل و مربوط به یوسف نبی و جریان مصر است، آنجا طرفداران بی عفتی قدرت داشتند از این رو نماد عصمت و عفت را به زندان می انداختند و در زندان سرکوب می کردند تا مردم سمت عفت و عصمت نروند.

 

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: خوشبختانه به برکت خون شهیدان امروز حاکمیت با ولایت و دین اسلام همراه است، در این مملکت طرفداران بی بندباری و بی حجابی قدرت ندارند فقط سرو صدا راه می اندازند و غوغاسالاری می کنند، زیرا کار دیگری از دست شان بر نمی آید این همان جریانی است که سعی بر توسعه در کشور دارد.

 

وی افزود: اگر بر کشور اسلام، عفت، اخلاق و ارزش های دین حاکم باشد امریکا نمی تواند براین مردم مسلط شود این چند نفر قدرت یاب و فرصت طلب داخل کشور  هم چیزی دستگیرشان نمی شود ولی اگر مردم بنای جامعه را بر فساد و شهوت رانی گذارند، قدرت های شیطانی و استکباری بر ما مسلط می شوند و این چندنفر قدرت یاب فرصت طلب از گوشه و کنار مملکت هم گمان می کنند در شعاع حاکمیت ظلم استکبار بر این ملت می توانند بخورند، بدزدند و ببرند.

 

نماینده مردم خرسان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جریان استکبار، جریان استبداد و حاکمیت  ظلم و دیکتاتوری در پی توسعه فساد در جوامع هستند تا بستر فضیلت، عبودیت و بندگی خدا و مقابله با فساد و جمع شود.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگر سخنان خود به مبارزه سیاسی ائمه تأکید کرد و گفت: ائمه اطهار در برابر توطئه های سیاسی دشمن سکوت نمی کردند، عده ای گمان می کنند ائمه اطهار(ع) تنها به عبادت و تربیت شاگرد می پرداختند در حالی که با جریان های انحرافی سیاسی مقابله می کردند و در جبهه های جنگ با دشمن مبارزه می کردند.

 

وی با بیان این که مشابه جریان حضرت یوسف(ع) در زمان حضرت موسی بن جعفر(ع) هم رخ داده است، اظهار کرد: هارون توسعه یک جریان ارزشی در جامعه را با نظام حکومتی و سلطه خود ناسازگار دید که آن جریان «مظلومیت اهل بیت (ع)» بود و درصدد براندازی آن برآمد تا از این پس مردم گمان نکنند هر حکومتی غیر از خاندان علی(ع) بر مردم حاکم شود، ظالم است.

 

امام جمعه مشهد تصریح کرد: هارون تصمیم گرفت با بازگردادن فدک به عنوان حق غصب شده خاندان اهل بیت(ع)، آن جریان را براندازی کند از این رو موضوع را با امام موسی کاظم(ع) در جمعی که همه علویون هم حاضر بودند، در میان گذاشت، اما امام در جواب فرمودند: دروغ می گویی، اگر حدود فدک را مشخص کنم تو آن را به ما برنمی گردانی، امام(ع) چنین بیان کردند: «خراسان و ماوراءالنهر، قسطنطنیه، انتهای شامات تا عراق»، هارون با تعجب گفت: مرزهای مملکت را می گویی! همین نحوه برخورد امام سبب زندانی شدن امام به طور طولانی مدت شد.

 

نماینده مردم خرسان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تفاوت زندان موسی کاظم(ع) و حضرت یوسف(ع) در این است که امام موسی کاظم(ع) در مقابل هارون قیام می کند اما تسلیم خدا است و به خواست خداوند رنج زندان را تحمل می کند، در حالی که حضرت یوسف(ع) خود به خداوند فرموده بود که زندان نزد من محبوب تر است، در حالی که اگر تسلیم خدایش بود لازم نبود 12 سال مشقت زندان را تحمل کند./1308/پ201/ج

ارسال نظرات