۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۶۲۴۸۸
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم:

شواهد نگران کننده ای در مذاکرات وجود دارد/ سر عزت و کرامت دینی و انقلابی خود معامله نمی کنیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این که ما بر سر عزت و کرامت انقلابی و اسلامی خود معامله نمی کنیم، گفت: ملت شریف ایران اجازه بازرسی های بی حد و حصر و غیر متعارف را به دشمنان نمی دهد، در روز میلاد امام حسین(ع) شعار ملت ایران با تأسی به پیام آور عاشورا هیهات منا الذلة است.
حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که اگر نظام خانواده استوار و اسلامی باشد همه ارکان جامعه می تواند در مسیر سعادت قدم بردارد، گفت: متأسفانه امروزه نظام خانواده در معرض تهدیدهای گوناگون قرار دارد.


وی افزود: در کشور ایران که کشوری اسلامی و انقلابی به شمار می رود آمار بالای طلاق و افزایش سن ازدواج نگران کننده است، وظیفه همه افراد جامعه این است که بنیان خانواده ها را بر اساس ایمان، اخلاق و اصول انسانی بر پا کنند.


رییس جامعة المصطفی با بیان این که برپایی خانواده ای استوار نیازمند آموزش و ارتقا فرهنگ خانوادگی است، اظهار داشت: اصل کنترل توقعات باید در خانواده ها پیاده شود، توقعات کنترل نشده و غیر منطقی بنیان خانواده را متزلزل می کند.


وی ادامه داد: اصل صبوری و بردباری یکی دیگر از اصولی است که باید در خانواده ها رعایت شود، صبر و بردباری جایگاه مهمی در اصول انسانی و اسلامی دارد؛ قرآن کریم انسان ها را به صبوری و آرامش در روابط اجتماعی و روابط خانوادگی دعوت می کند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر قاعده کنترل توقعات و صبر در خانواده ها رعایت شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، ابراز داشت: رعایت این اصول صفا و مهربانی را به خانواده ها می آورد، خانواده ها باید در تنگناهای مالی، ناهنجاری های رفتاری و اختلاف سلیقه ها صبر داشته باشند.


وی عنوان کرد: اگر در آینده نسلی با ایمان، بزرگ و مقاوم می خواهیم باید خانه ای آرام و با رعایت اصول خلاقی داشته باشیم، امکان ندارد که در خانواده ای درگیری و اختلاف وجود داشته باشد و این خانواده فرزندان خوبی را تحویل جامعه بدهد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خطبه دوم با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه خاطرنشان کرد: ماه شعبان ذاتا دارای ارزش بوده و گامی به سوی ماه مهمانی خدا است، از همین رو از تمامی لحظات این ماه عزیز باید استفاده کرد.


وی با اشاره به فرا رسیدن روز پاسدار اضافه کرد: همگان می دانند که کشور ایران دارای نیروی نظامی مقتدر و شجاع است، نیروهای سپاه پاسداران و بسیج در کنار ارتش و نیروی انتظامی امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را تأمین می کنند.


حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به مشخصه های سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: ایمان و اتکا به خدا، مردمی بودن، تحت فرماندهی قرارداشتن فقیهی عادل و شجاع که حضرت امام خامنه ای است، داشتن تجربه جنگ و دفاع مقدس و پیشرفت های شگفت انگیز در دانش رزمی و سلاح های از ویژگی های مهم سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.


وی افزود: دشمنان بدانند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از چنان توانی برخوردار هستند که در صورت درگیری و تعرض به کشور آنان را پشیمان خواهند کرد؛ ملت ایران دارای منطق و فرهنگ گفت وگو است اما اگز عزت ملت زیر سؤال برود و دشمن با کرامت ایران درگیر شود نیروهای مسلح در برابر دشمنان سینه سپر می کنند.


امام جمعه قم با بیان این که جمهوری اسلامی ایران منطق و عقلانیت خود را به جهانیان نشان داد، اظهار داشت: متأسفانه شواهدی در مذاکرات وجود دارد که نگران کننده است، یکی از شواهد این است که ایران با کشوری به نام آمریکا مذاکره می کند که در طول چند دهه اخیر بیش از 100 جنگ را ایجاد کرده و دستش به خون جهانیان آغشته است.


وی ادامه داد: آمریکا ذات خلف وعده و پیمان شکنی دارد، آمریکا به دلیل زیاده خواهی هر روز سخنی را به میان می آورد، این کشور دارای اختلافات داخلی است، اوباما نخست باید اختلافات داخلی خود را حل کند بعد به میز مذاکرات بیاید، با توجه به این نکات آیا می توان به آمریکا اعتماد کرد.


رییس جامعة المصطفی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) مبنی بر این که« آمریکا منفورترین دولت ها در جهان است» ابراز داشت: امروز نیز ملت بزرگ ایران و حوزه های علمیه با تأسی به رهبر بزرگوار خود می گوید که آمریکا بی آبروترین ومنفورترین دولت جهان است.


وی عنوان کرد: ما بر سر عزت و کرامت انقلابی و اسلامی خود معامله نمی کنیم، تیم مذاکره کننده باید با رعایت اصول و خطوط قرمز مذاکرات را به پیش ببرد؛ همچنین ملت شریف ایران اجازه بازرسی های بی حد و حصر و غیر متعارف را به دشمنان نمی دهد، در روز میلاد امام حسین(ع) شعار ملت ایران با تأسی به پیام آور عاشورا هیهات منا الذلة است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تحولات منطقه خاطرنشان کرد: ادامه حمله ها به یمن و ممانعت از رسیدن کمک های بشر دوستانه به این کشور مظلوم واقعا زجر آور است، مسیری که آل سعود در پیش گرفته به ضرر خودشان و جامعه اسلام است.


وی اضافه کرد: متأسفانه برخی وعاظ السلاطین با جریان تکفیری و کودک کشی آل سعود همراهی کرده و از آنان حمایت می کنند، ادامه جنایات در یمن، سوریه و عراق محکوم است.1323/پ201/ج

ارسال نظرات