۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۶۵۱۷۷
راه امام/ عضو جامعه مدرسین:

زاویه داران با ولایت فقیه جایی در مکتب امام ندارند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امام خمینی (ره) را معتقد به مردم دانست و گفت: اگر کسی اکنون با رهبری زاویه داشته باشد باید بداند که در مسیر و مکتب امام قدم بر نمی‌دارد.
حجت‌الاسلام حسيني خراساني
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شخصیت امام خمینی (ره) را دارای شاخصه‌هایی خدادادی و اکتسابی دانست و اظهار داشت: شاخصه‌های اکتسابی امام را می توان صاحب فقاهت، فکر و مدرس بودن ایشان برشمرد؛ ایشان در عدالت و دیانت نیز سرآمد هستند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امام خمینی (ره) عالم عادلی است که شکی در عدالت او با توجه به سیره عملی دوران رهبری‌اش وجود ندارد؛ روحیه موهبتی خدادادی شجاعت و دلاوری حضرت امام (ره) نیز از شاخصه‌های مهمی است که در ایشان به چشم می‌خورد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی افزود: امام خمینی (ره) هیچگاه از آغاز نهضت تا زمان رحلتش مرعوب هیچ قدرت و توطئه و فتنه‌ای نشد؛ در حوزه حاکمیت و مدیریت همه شاخصه‌هایی را که یک رهبر دینی باید در حد امکان داشته باشد دارا بود.
وی خاطر نشان کرد: زندگی امام خمینی (ره) هیچ جای شبهه‌ای برای کسی باقی نمی‌گذارد که ایشان انسانی زاهد و بی اعتنای به دنیا بود؛ تمام زندگی حضرت امام وقف خدا و خدمت به خلق بود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تفکرات امام خمینی (ره) قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: ایشان همواره مردم را اصل و محور قرار می‌داد؛ توده‌های مردم مورد اعتماد امام بودند؛ در شرایط سختی یار و یاور، و در زمان فتح و پیروزی بی توقع بودند. امام بر قدرت مردمی تکیه می‌کردند که، پر کار و کم خرج بودند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان تشابهی بین امام خمینی (ره) و امیر المؤمنین (ع) در تکیه به مردم گفت: اولین امام شیعیان در منشور بزرگ حکومتی به مالک اشتر می‌فرمایند «با این توده‌های مردمی باش که به هنگام جنگ و خطر و سختی شما را رها نمی کنند و به هنگام فتح و پیروزی دنبال امتیاز طلبی، باج گیری، راحت طلبی و لذت طلبی نیستند.
وی ادامه داد: امام نهضتی ساختند که می‌تواند شاخصه‌هایش برای همه الگو باشد؛ نهضت امام خمینی (ره) نهضت الهام یافته از قرآن و سنت و متکی بر قرآن و سنت بود و از بزرگترین مقاصد نهضت امام فراهم نمودن بستر حاکمیت احکام الاهی است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از بزرگ‌ترین رسالت‌های دینی حاکم الهی را اقامه امنیت بر شمرد و اظهار داشت: امنیت همه جانبه جانی، مالی، حیثیتی، شغلی، فکری، اقتصادی٬ تجاری، علمی و فرهنگی را از مؤلفه‌های نهضت امام خمینی (ره) این رسالت خود را انجام داد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به زعامت رهبر معظم انقلاب در دوران بعد از رحلت امام خمینی (ره) ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب خلف صالحی برای امام خمینی (ره) بودند؛ شاخصه وفاداری به اندیشه‌های امام یعنی پایداری در راه امام و دفاع از آرمان‌های آن عزیز و صیانت از دستاوردهای نهضت امام خمینی (ره) مسیری بوده است که رهبر معظم انقلاب طی کردند و وظیفه ماست که به منظور تداوم در مسیر امام از رهبری اطاعت کنیم.
وی تصریح کرد: امروز هر کس دم از طرفداری و حرکت در مسیر امام خمینی (ره) می‌زند باید از رهبری فعلی انقلاب حمایت و دفاع تمام قد داشته باشد؛ اگر امام امروز بود رهبری رهبر انقلاب را مورد تأیید و تقویت قرار می‌داد؛ قابل قبول نیست که کسی خودش را مدافع امام و طرفدار اندیشه امام بداند ولی با رهبری انقلاب زاویه و مشکل داشته باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد:‌ حاج احمد آقای خمینی می‌گوید «ما شدیداً باید از رهبری پیروی کنیم». «من بارها گفته‌ام که رهبری معظم انقلاب را باید از گزند انتقاد دور داشت رهبری مقام بزرگی است و ما به رهبر در مواقع حساس شدیداً نیازمندیم»٬ جوری نباشد که هر کسی به بهانه آزادی و یا امثال این‌ها حرمت حریم رهبری را شکسته و در این حریم ورود کند اگر کسی حرفی برای گفتن دارد آن راه خاص خودش را دارد و راه آن تریبون‌ها٬ نشریات یا سایت‌ها یا فیس بوک و یا هر رسانه گروهی و عمومی گفتاری و نوشتاری نیست./836/ت302/ج
ارسال نظرات