۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۶۸۳۷۸
آیت الله مظاهری:

پاداش روزه داران واقعی رضایت امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه های علمیه اصفهان معنای عاقبت به خیری را در به دست آوردن رضایت امام زمان(عج) در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: اگر ما در این ماه مبارک روزه های مقبول بگیریم، رضایت امام زمان خود را بدست می آوریم.
آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه های علمیه اصفهان صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به خصوصیات دوران انتظار، گفت: ما باید به فکر به دست آوردن رضایت امام زمان خود باشیم.

وی با بیان این که رضایت امام زمان(عج) خیر دنیا و آخرت است، ابراز داشت: ما باید به فکر به دست آوردن رضایت امام زمان(عج) باشیم تا ذلت بعد از به دست آوردن عزت نداشته باشیم.

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه تصریح کرد: برای این که حالت انحراف در فرزندان مان مشاهده نکنیم و هنگام مرگ ولی خداوند از ما راضی باشد، باید در پی رضایت امام زمان باشیم.

رییس حوزه های علمیه اصفهان معنای عاقبت به خیری را در به دست آوردن رضایت امام زمان(عج) در ماه مبارک رمضان دانست و افزود: اگر ما در این ماه مبارک روزه های مقبول بگیریم، رضایت امام زمان خود را بدست می آوریم.

حضرت آیت الله مظاهری سپس به شرح انواع روزه پرداخت و بیان داشت: روزه های اکثر مردم، جزء روزه های صحیح است یعنی روزه هایی که در آن فقط به دستورات رساله مراجع عمل می شود، و این روزه خوب است زیرا که نه قضا دارد و نه کفاره.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به روزه های مقبول، گفت: ملاک روزه در قرآن،  روزه ای است که در آن علاوه بر عمل به دستورات آمده در رساله مراجع تقلید، روزه دار نباید در آن مرتکب گناه شود.

وی روزه مقبول را روزه ای دانست که در آن علاوه بر معده که روزه است باید چشم، گوش، زبان و دیگر اعضای انسان نسبت به ارتکاب گناهان مختلف روزه باشد و ابراز اشت: اگر ما در طول ماه مبارک رمضان این گونه روزه بگیریم، امام زمان(عج) در روز عید فطر به ما عیدی های معنوی زیادی خواهند داد.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ»، گفت: روزه گرفتن فقط نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه بیشتر برای به دست آوردن تقوا و عروجی آسان تر به سمت خداوند است زیرا که سبک بار، سبک بال است.

حضرت آیت الله مظاهری در پایان به شرح نوعی از روزه که مخصوص خواص است پرداخت و افزود: در این نوع روزه، علاوه بر این که فرد روزه مقبول می گیرد، دل او نیز روزه است، این افراد در طول روزه داری خود به افکار بیهوده نمی اندیشند و در پایان ماه مبارک رمضان وجود خود خداوند عیدی این فراد است، از این پس با خداوند ارتباط خاصی داشته و در طول عمر خود مورد عنایات ویژه حضرت حق قرار می گیرند./939/پ203/ج

ارسال نظرات