۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۶۸۷۰۱
به همت نهاد نمایندگی رهبری؛

طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه های خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خراسان شمالی از برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه های این استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.
ضيافت انديشه

حجت الاسلام عقیل فرزانه، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از اجرای طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه‌های استان همزمان با فصل تابستان و ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: همانند سال های گذشته امسال نیز این طرح با همت دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های استان برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: در این طرح فرهنگی با شرکت اساتید دانشگاه های مختلف استان مباحثی نظیر اخلاق حرفه ای، اندیشه سیاسی اسلام و غیره در فضایی گفتمانی بین اساتید و مدرسان مطرح و بحث می شود.

 

حجت الاسلام فرزانه ادامه داد: امسال طرح ضیافت اندیشه برای اساتید دانشگاه‌های مختلف استان در قالب 16 ساعت و چهار روز برگزار خواهد شد.

 

به گفته وی اکنون این طرح فرهنگی برای اساتید دانشگاه دولتی بجنورد و کوثر در حال برگزاری بوده اما در دانشگاه‌های آزاد از شانزدهم تیر و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیز از ششم تیرماه آغاز می شود.

 

معاون فرهنگی شورای استانی دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خراسان شمالی اظهار کرد: البته برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه پیام نور استان هنوز مشخص نیست.

 

حجت الاسلام فرزانه اظهار کرد: امسال طرح ضیافت اندیشه برای اساتید دانشگاه‌های استان با انتخاب موضوع از سوی آنان همانند اخلاق حرفه در دانشگاه کوثر و تاریخ و تمدن در دانشگاه بجنورد برگزار خواهد شد.

 

به گفته این مسؤول اساتید شرکت کننده در این طرح با مباحثی چون انس بیشتر با قرآن، تعلیم و تربیت اسلامی و همچنین اندیشه سیاسی در اسلام که توسط اساتید برجسته حوزه و دانشگاه ارائه می شود؛ آشنا خواهند شد.

 

وی خاطرنشان کرد: همزمان با ماه رمضان امسال پیش بینی می شود بیش از 150 نفر از اساتید خواهر و برادر دانشگاه های استان خراسان شمالی در طرح ضیافت اندیشه شرکت کنند.

 

حجت الاسلام فرزانه افزود: هدف از برگزاری این طرح فرهنگی، لبیک گفتن به ندای رهبر معظم انقلاب در مورد مقابله با جنگ نرم، افزایش معرفت و شناخت اساتید دانشگاه در کنار مطالب علمی، ایجاد فضای معنوی در راستای تربیت و خودسازی اساتید، تقویت ساختارهای تشکل‌ها، کانون‌ها و هیأت‌های مذهبی در دانشگاه‌ها، ارتقای سطح اخلاقی، فکری و اعتقادی اساتید و افزایش بصیرت دینی و قرآنی اساتید دانشگاه های استان است.

 

وی اضافه کرد: با توجه به رهنمون های رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اساتید فرماندهان و دانشجویان افسران جنگ نرم هستند، برگزاری طرح ضیافت اندیشه برای اساتید و دانشجویان ضروری است.

 

حجت الاسلام فرزانه ادامه داد: با وجود ضرورت برگزاری دوره های ضیافت اندیشه برای اساتید دانشگاه و دانشجویان، متأسفانه امسال به دلیل هزینه های بالای برگزاری طرح ضیافت اندیشه دانشجویی، این برنامه در استان خراسان شمالی برگزار نمی شود.

 

معاون فرهنگی شورای استانی دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خراسان شمالی همچنین با اشاره به برگزار نشدن جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه های بجنورد و علوم پزشکی استان، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه قرار بود برگزاری جشن ازدواج دانشجویی به دانشگاه ها واگذار شود اما هنوز جشنی در این دانشگاه ها برگزار نشده است.

 

گفتنی است، امسال در استان خراسان شمالی افزون بر 40 هزار دانشجوی دختر و پسر در 37 مرکز آموزش عالی و حدود 168 هزار دانش آموز نیز در دو هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات