۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۶۹۷۵۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

ماه رمضان بهترین فرصت برای دوری از گناهان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای دوری از گناهان است، گفت: با پیروی از قرآن و اهل بیت(ع) باید زمینه تقوا و پرهیزگاری را در وجود خویش فراهم کنیم.
حجت الاسلام موسوي امين ، مديرکل تبليغات اسلامي لرستان

حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در رابطه فضیلت های ماه مبارک رمضان بیان داشت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است.

 

وی با تأکید بر توجه به قرآن کریم دراین ماه افزود: در قرائت قرآن باید به متن قرآن و معارف آن توجه شود و از توجه ظاهری و سطحی بپرهیزیم.

 

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که قرآن کتاب هدایت انسان است و در این کتاب الهی به همه امور زندگی بشر پرداخته شده است، عنوان داشت: با درک مفاهیم و تأمل در قرآن می توان مسیر اصلی زندگی خویش را سپری کنیم.

 

وی در ادامه تأکید کرد: اگر اخلاق و رفتار ما قرآنی شود، آن زمان می توانیم ادعا کنیم سبک زندگی ما اسلامی است.

 

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که انس با قرآن موجب فروتنی، تقوا و آرامش روحی می شود، تصریح کرد: در این ماه پربرکت که بهار قرآن نامیده شده است، امید از بتوانیم از فضائل و نعمت های آن بهره مند شویم.  

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که محتوای اسلام قرآن است، افزود: با توجه به این که ایام شهادت امام علی(ع) در این ماه است، این ایام همگام و همراه با ولایت است.

 

وی در ادامه با بیان این که توصیه قرآن به تقوا و پرهیزگاری است، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان با تأمل در قرآن باید در جهت تهذیب نفس خویش تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به این که فرد روزه دار در ماه مبارک رمضان با روزه گرفتن از خوردن و آشامیدن در طول روز خودداری می کند، ادامه داد: این عمل به نوعی تمرین تقوا و پرهیزگاری است.

 

وی روزه داری را فرصتی برای به وجود آمدن تقوا دانست و یادآور شد: در دیگر ایام سال باید تقوا و پرهیزگاری را در اخلاق فردی و اجتماعی خویش تقویت کرده و آن را تداوم بخشیم تا بتوان در جهت سبک زندگی اسلامی قدم برداشت./9451/ت302/ح

ارسال نظرات