۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۲۷۱۸۶۹
شهردار تهران:

جهالت و درک نادرست نسبت به قرآن زمینه ظهور گروه‌های تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ شهرداری تهران گفت: امروز یکی از دلایل بروز و ظهور گروه‌های تکفیری چون داعش در کشورهای اسلامی جهالت و عدم درک درست از کلام الهی یعنی قرآن است.
محمد باقر قاليباف، شهردار تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد باقر قالیباف شهردار تهران عصر جمعه در چهاردهمین همایش «عمری با قرآن» که همزمان با ولادت امام حسن(ع) و با هدف تجلیل از پیشکسوتان حوزه‌های مختلف علوم قرآنی در تالار ایوان شمس برگزار شد، گفت: استادان قرآنی بهترین سرمایه و الگو برای جوانان کشور ایران هستند؛ همه ما باید در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کنیم.

 

وی افزود: با توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی زندگی همراه با ایمان برای افراد جامعه فراهم شده و به دنبال افزایش ایمان موفقیت در ابعاد مختلف نیز فراهم می‌شود.

 

قالیباف با اشاره به برخی اقدامات قرآنی در شهرداری تهران عنوان کرد: توجه توامان به قرآن و اهل‌بیت(ع) زمینه سعادت انسان در ابعاد مادی و معنوی را فراهم می‌کند؛ اما مهم ترین بخش توجه در این است که باید از قرآن برداشت‌های درست شود تا انسان به سعادت برسد.

 

شهردار تهران با اشاره به مشکلات منطقه بیان داشت: امروز با وجود فراوانی مدارس قرآنی در دنیا افراد نسبت به قرآن جاهل هستند؛ زیرا بسیاری از اشخاص صرفا به ظاهر قرآن توجه کرده و از معانی، مفاهیم و معارف عمیق قرآنی بی‌اطلاع باقی می‌مانند و همین مساله سبب ایجاد مشکلاتی در جوامع اسلامی می‌شود.

 

وی افزود: امروز یکی از دلایل بروز و ظهور گروه‌های تکفیری همچون داعش در کشورهای اسلامی جهالت و عدم درک درست از کلام الهی یعنی قرآن است شاید بسیاری از افراد این گروه‌ها حافظ قرآن باشند اما به دلیل درک نادرست از قرآن در مسیر جهالت قرار گرفتند.

 

قالیباف با اشاره به اهمیت کاربرد مفاهیم و معارف قرآنی ابراز کرد: قرآن کتاب زندگی همراه با سعادت برای انسان است در صورتی که معارف و مفاهیم قرآنی را در زندگی خود به کار برد.

 

شهردار تهران گفت: شایسته است تمام فعالیت‌‌ها و تصمیم‌گیری‌های فرهنگی کشور بر اساس معارف و مفاهیم قرآنی باشد؛ ما نیز در شهرداری تهران تلاش بر این داریم که مجموعه فعالیت‌های شهرداری بر اساس توسعه عمل به فرهنگ قرآنی باشد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه ابزارها به خصوص هنر باید وسیله گسترش فرهنگ قرآنی و اهل‌بیت(ع) باشد تا جامعه به سوی سعادت پیش رود./807/پ202/ج

ارسال نظرات