۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۲۷۲۱۱۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

اطاعت از پروردگار در مقام عمل، ملاک سعادت انسان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ایمان خشک و خالی، فایده ای ندارد، گفت: اطاعت و فرمانبرداری از پروردگار در مقام عمل، ملاک سعادت ابدی انسان است.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جمع نمازگزاران مرکز استان با بیان این که امام سجاد (ع) در مناجات المطیعین از ذات اقدس الهی خواسته تا اطاعت و دوری از گناه را در دل او قرار دهد، افزود: این خواسته، به یک معنا، درخواست توفیق الهی برای عبادت و بندگی اوست.   

 

وی درباره معنای دیگر درخواست امام سجاد (ع) اظهار کرد: همه شئون زندگی انسان، عرصه ابندگی پروردگار و شیطان است، کسانی که خواهان اطاعت ذات اقدس الهی هستند باید در همه جزئیات زندگی فردی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود، فرمانبردار پروردگار باشند.  

 

نماینده ولی فقیه در گلستان، تولید و اشتغالزایی را از مصادیق بندگی پروردگار دانست و خاطرنشان کرد: انسان مطیع در درگاه حق تعالی باید مراقب چشم، زبان، گوش و فکر خود باشد.     

 

آیت الله نورمفیدی با بیان روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) ادامه داد: ایشان فرمودند آنچه در ذات اقدس الهی است انسان فقط از راه اطاعت و بندگی به آن می رسد.  

 

امام جمعه گرگان با بیان این که ایمان قلبی باید در مقام عمل، خود را نشان دهد، تاکید کرد: ایمان به تنهایی، نشانه بندگی نیست.  

 

وی افزود: طبق معارف اسلامی، محور سعادت انسان، اطاعت از پروردگار و نبی مکرم اسلام (ص) است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انسان مؤمن در مقام عمل، ایمان خود را نشان می دهد، اینکه در دل، مؤمن باشیم، اما در عمل، اهل اطاعت نباشیم، فایده ای ندارد.  

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: کسانی که به طور واقعی، دل در گرو اطاعت از ذات اقدس الهی و پیامبر اسلام (ص) دارند روز قیامت با انبیاء، صدیقین، صالحین و شهداء محشور می شوند که البته، این فضل پروردگار نسبت به بندگان واقعی اش است.  

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که اگر اهل اطاعت از حق باشیم روز قیامت با پیامبر(ص) و اهل بیتش همنشین خواهیم شد، تاکید کرد: اطاعت از ذات اقدس الهی و نبی مکرم اسلام (ص)، انسان را به جایگاه های رفیع روز قیامت می رساند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات