۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۲۷۲۷۲۳
رییس دارالقرآن الکریم چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

فعالیت بیش از 160 مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در استان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ رییس دارالقرآن الکریم چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون در این استان 162 مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی زیر نظر دارالقرآن فعالیت دارند که به جز شهرکرد در سایر نقاط مختلف این استان اقدام به برگزاری کلاس‎های آموزش قرآن کریم در رشته‎های مختلف و برای گروه‎های سنی متفاوت می کنند.
مهدي پرتويي

مهدی پرتویی، رییس دارالقرآن الکریم چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به درخواستهای مکرر مردم در معرفی و اعلام کلاسهای قرآنی که در سطح شهر شهرکرد برگزار میشود، گفت: دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی این استان لیست کلاس‌های آموزش قرآن مؤسسات و خانههای قرآنی وابسته به دارالقرآن استان در شهرکرد را آماده و توزیع کرده است.

 

وی با بیان این که کلاسهای آموزشی تابستانی دارالقرآن الکریم این استان در رشته‌های مختلف روخوانی، روانخوانی و تجوید، حفظ، احکام، نهج البلاغه، تفسیر و مفاهیم و کلاسهای ویژه کودکان برگزار میشود، افزود: مؤسسات و خانههای قرآنی که از طرف دارالقرآن الکریم چهارمحال و بختیاری مجوز دارند مجری طرحهای آموزشی دارالقرآن بوده و این کلاس‏ها را برگزار میکنند.

 

پرتویی با اشاره به این که در سطح شهر شهرکرد مراکز قرآنی متعددی فعالیت دارند که 15 مرکز زیر نظر دارالقرآن الکریم این استان هستند، گفت: در این مراکز قرآنی کلاس‌های ویژه خواهران و برادران و در رده‌های سنی متعدد با توجه به نیاز مخاطبان برگزار می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا مؤسسه‌های قرآنی الرحمن واقع در فلکه بسیج، اهل بیت(ع) واقع در خیابان شریعتی، مشکات واقع در خیابان مولوی غربی، زمزم ولایت واقع در میرآباد غربی، معراج واقع در خیابان تختی، نورالمهدی(عج) واقع در میرآباد، نور واقع در گودال چشمه، مؤسسه قرآنی نبوت اشکفتک، مصباح الهدی واقع در میرآباد غربی و امام محمد باقر(ع) مهدیه، همگی زیر نظر دارالقرآن استان چهارمحال و بختیاری کلاسهای تابستانی آموزش قرآن را برای عموم مردم برگزار میکنند.

 

رییس دارالقرآن چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: افزون بر مؤسسات قرآنی مذکور خانه‌های قرآن شهری تسنیم واقع در خیابان بلال، حضرت مهدی(عج) واقع در بلوار معلم، پیامبر خاتم(ص) واقع در مصلا، بقیه الله(عج) چالشتر و خانه قرآن ریحانه النبی(س) واقع در خیابان شریعتی زیر نظر دارالقرآن این استان، کلاس‌های آموزشی قرآن کریم را در رشتههای مختلف برگزار میکنند.

 

به گفته این مقام مسؤول، هم اکنون در استان 162 مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی زیر نظر دارالقرآن استان فعالیت دارند که به جز شهرکرد در نقاط مختلف این استان اقدام به برگزاری کلاسهای آموزش قرآن کریم در رشتههای مختلف و برای گروههای سنی متفاوت می کنند.

 

پرتویی گفت: به تازگی سایت دارالقرآن الکریم استان چهارمحال و بختیاری به نشانی www.quran-chb.ir افتتاح شده که مردم استان میتوانند اطلاعات، اخبار، آیین نامهها، طرحهای آموزشی، آموزش مجازی و فعالیتهای دارالقرآن استان را از طریق مراجعه به آن پیگیری کنند./9457/ت302/ب4

ارسال نظرات