۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۷۵۹۴۳
مسؤول کانون فرهنگی هنری دانشگاه قم:

جذب حداکثری جوانان و نوجوانان اولویت کانون‌های مساجد باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کهتری با بیان این‌که جذب حداکثری جوانان و نوجوانان باید اولویت کانون‌های مساجد باشد، گفت: هنر کانون های فرهنگی و هنری، فعال کردن استعداد جوانان و نوجوانان در عرصه فرهنگی است و نشان دادن مسیر برای انجام فعالیت های مورد علاقه آنها است.
کهتري

حجت الاسلام محسن کهتری مسؤول کانون فرهنگی هنری دانشگاه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت کانون های فرهنگی هنری در جامعه اسلامی، گفت: کانون های فرهنگی هنری مجموعه ای فرهنگی است که جوانان را کنار هم جمع می کند و با دغدغه های واحد فضای متمرکزی را برای فعالیت های فرهنگی و هنری با موضوعات مختلف فراهم می کنند.

 

وی افزود: هنر کانون های فرهنگی و هنری، فعال کردن استعداد جوانان و نوجوانان در عرصه فرهنگی است و نشان دادن مسیر برای انجام فعالیت های مورد علاقه آنها است.

 

حجت الاسلام کهتری اظهار داشت: کانونی که از جهت کمی و کیفی شرایط مطلوبی را برای جوانان مهیا کند کانون موفقی خواهد بود؛ امروز یکی از آسیب های کانون ها این است که فقط به مقوله کیفی و یا کمی توجه می کنند.

 

مسؤول کانون فرهنگی هنری دانشگاه قم عنوان کرد: جذب حداکثری جوانان و  نوجوانان و همچنین بالا بردن سطح کیفی برنامه های فرهنگی باید اولویت کانون‌های مساجد باشد و اگر کانونی جوانان و نوجوانان را جذب کند ولی برنامه ای با کیفیت برای آنها نداشته باشد، موفق نخواهد بود. 

 

وی گفت: برای جذب و به ثمر رسیدن اهداف کانون ها باید موضوعاتی را مطرح کرد که جوانان درگیر آن شوند و همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی و مجازی ابزار خوبی برای تبلیغ و فعالیت های فرهنگی است.

 

حجت الاسلام کهتری با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره وظایف جوانان در عرصه فرهنگ، خاطرنشان کرد: اگر هر شخصی در فضایی که هست به صورت تخصصی و عمیق باورهای خود را تقویت کند و به وظیفه خود عمل کند موفق خواهد بود چرا که این باورها در جامعه گسترش پیدا می کند.

 

وی در پایان گفت: مسؤول کانون یا مبلغ فعال در کانون باید در زمینه فرهنگی تخصص داشته باشد و اطلاعات خود را زیاد و به روز کند و نحوه و چگونگی استفاده از ابزار در انتقال مطالب را به خوبی رعایت کند و همچنین اخلاص در عمل داشته باشد./1325/ت302/ی

ارسال نظرات