۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۷۶۸۲۲

برگزاری جلسات تفسیر قرآن در چهار روستای شهرستان قاین

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین از برپایی چهار کلاس تفسیر قرآن در شهرستان قاین به همت روحانیان مستقر در روستاها خبر داد.
قرآن کريم

حجت الاسلام احمد علیپور، مدیر اداره تبلیغات اسلامی قاین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به این‌که جامعه امروز در کنار توجه به تلاوت و قرائت قرآن کریم نیازمند توجه به تفسیر و مفاهیم قرآن و به عبارت دیگر طبق رهنمود رهبر معطم انقلاب نیازمند تدبر در آیات قرآن کریم است، گفت: در همین راستا به همت روحانیان مستقر در شهرستان قاین کلاس‌های تفسیر قرآن در چهار روستای این شهرستان در حال برگزاری است.

 

وی افزود: این کلاس‌های قرآن برای گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود و استقبال بانوان و نوجوانان از این کلاس‌ها بسیار خوب بوده است.


مدیر اداره تبلیغات اسلامی قاین با اشاره به اهمیت پرداختن به مسائل آموزش قرآن در جامعه گفت: قرآن کتابی است که رستگاری انسان را در دو جهان تضمین می‌کند و همچون مشعلی فروزان انسان را از تاریکی‌های جهل و نادانی رهایی بخشیده و در سرای دیگر او را محبوب حضرت پروردگار می‌کند.

 

حجت‌الاسلام علیپور با بیان این‌که امروز باید کلاس‌های قرآن به سمت تدبر در قرآن کریم حرکت کنند، تصریح کرد: روستاهایی خراسان جنوبی نیازمند افزایش کلاس‌های قرآن هستند و خیران باید توجه ویژه ای برای کمک به دارالقرآن های روستایی داشته باشند.


وی با اشاره به این که در این جلسات ضمن تفسیر آیات قرآن احکام عمومی هم برای گروه‌های شرکت کننده بیان می شود، اظهار کرد: متأسفانه در خراسان جنوبی هنوز تبلیغ به صورت فردی انجام می‌شود که اگر این تبلیغ فردی به سمت تبلیغ گروهی و گروه‌های تبلیغی حرکت کند خواهد توانست در مناطق محروم و مرزی به‌خصوص شهرستان‌های خراسان جنوبی موفقیت بیشتری داشته باشد.

 

حجت الاسلام علیپور با بیان این‌که گروه‌های تبلیغی می‌توانند نیازهای جامع تبلیغی مردم را فراهم کنند،اظهار کرد: در خراسان جنوبی به شدت نیاز به گروه‌های تبلیغی در مناطق محروم احساس می‌شود اما به دلیل محرومیت متأسفانه مبلغان ترجیح می‌دهند در نقاط نزدیک به مرکز مستقر شوند که این موضوع موجب ازدیاد مبلغان در یک منطقه و فقدان تبلیغ دینی در نقاط محروم می شود.

 

وی ادامه داد: باید مسؤولان فرهنگی با همکاری یکدیگر لوازم مورد نیاز برای استقرار مبلغان را در روستاهای محروم فراهم کنند زیرا در این روستاها فرصت های تبلیغی بسیار زیادی نهفته است که اگر از این فرصت ها استفاده نشود دشمن سو استفاده کرده و به بهانه تبلیغ دینی ممکن است اندیشه‌های افراطی و تکفیری را در روستاهای نزدیک به مرزهای استان گسترش دهد.

 

حجت الاسلام علیپور یادآور شد: اگر می‌خواهیم از مرزهای اسلام پشتیبانی کنیم باید از مرزهای حجره ها و مدرسه‌های علمیه خارج شده و در نقطه صفر مرزی و در محروم ترین نقاط شرق و جنوب شرق کشور برای انتشار اسلام اقدام کنیم؛ زیرا اگر این مناطق را به فراموشی بسپاریم در آینده‌ای نزدیک دشمن به وسیله همین نقاط غفلت شده ضربه سختی به هویت دینی نسل جوان و مشتاق معارف دینی به اسم دین وارد کرده و موجب ترویج آفت اندیشه‌های افراط گرایی و تکفیری در استان های مرزی خواهد شد./968/ت302/ب5

ارسال نظرات