۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۸
کد خبر: ۲۷۷۷۵۸
آیت الله مهدوی:

از رونق انداختن حوزه نجف در واقع کار آمریکایی ها بود/ نعمت های زیاد در ایران از برکات وجود امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مهدوی ضمن بیان داستان تشرف مرحوم قزوینی خدمت امام زمان(عج)، گفت: از رونق انداختن حوزه نجف در واقع کار آمریکایی ها بود، نعمت های زیاد در ایران از برکات وجود امام زمان است و ودایع همه انبیا نزد امام زمان هست و ما نباید در انجام اعمال در ادای حاجات دنیوی توقف کنیم.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته ذیل داستان تشرف عبدالحمید قزوینی محضر امام زمان(عج) گفت: این داستان در کتاب دارالسلام مرحوم عراقی نقل شده است و  عبدالحمید قزوینی از طلابی بود که در نجف اقامت داشت، مرتب پیاده به زیارت امام حسین(ع) می رفت و شب های چهارشنبه به طور مستمر پیاده به مسجد سهله می رفت، یک بار که به نیت دیدار امام زمان(عج) قصد چله می کند شب چهلم مصادف با زیارتی مخصوص امام حسین(ع) می شود و او به مسجد سهله می رود تا چله تکمیل شود.

وی ادامه داد: این داستان را آقای قزوینی در شبی نقل می کند که مرحوم عراقی به همراه 2 نفر از اشراف تهران که لباس دولتی بر تن داشتند در مسجد کوفه نشسته بودند و آقای قزوینی از لباس آن ها خوشش نمی آید و نقل می کند که "بار اول به هدف ادای قرض هایم در مسجد سهله بیتوته کردم تا این که مداومت پیدا کردم و در شب چهلم مسجد سهله بسیار خلوت بود و من خوابیده بودم که مردی بالای سرم  آمد، مرا بیدار کرد و گفت شاهزاده در مسجد هستند اگر می خواهی ایشان را زیارت کنی بلند شو، اعتنایی نکردم و گفتم من با شاهزاده کاری ندارم و مجدداً خوابیدم" .

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: بعد از مدتی بلند شدم دیدم در مسجد نور بسیار زیادی هست و عده ای دور مردی با هیبت ایستاده حلقه زده اند و او نماز می خواند و دوباره خوابیدم و در آن لحظه  متوجه نشدم که در آن وقت شب در مسجدی که برق هم نداشت چگونه آن همه نور وجود داشت و طبق روال همیشه که در بین الطلوعین به نجف بر می گشتم تا بتوانم به موقع سر کلاس درس حاضر شوم در راه بسیار گریه کردم و  ناراحت بودم که فرصت دیدار را از دست دادم.

آیت الله مهدوی اظهار داشت: آقای قزوینی می گوید که "تصمیم گرفتم تا آن قدر بروم تا موفق به دیدار حضرت شوم و یکبار وقتی در بین الطلوعین به نجف بر می گشتم در راه که بسیار خلوت بود، عربی به پشت من زد و گفت اگر حضرت صاحب الامر(عج) را می خواهی پشت سر توست، برگشتم مردی را با چند بز که در جلوی او حرکت می کردند دیدم، با خود گفتم اگر او واقعاً امام زمان(عج) باشد ودایع همه پیامبران نزد اوست و می گذارم وقتی به نجف رسیدیم او را نزد علمای نجف می برم و امتحان می کنم" .

وی ابراز داشت: آقای قزوینی می گوید "در همین فکر بودم که ناگهان همه آن ها غائب شدند و بسیار تاسف خوردم که چرا ظرفیت و لیاقت بیعت با امام زمان(عج) را نداشتم و بار اول که هم پیاده روی کربلا را از دست دادم و هم دیدار امام در مسجد سهله را  و الان هم که در راه بازگشت به نجف نزدیک حضرت بودم اما توفیق صحبت و بیعت را نیافتم" .

نماینده مجلس خبرگان توضیح داد: نکاتی در این داستان وجود دارد و اولین آن ها مربوط به پیاده روی در زیارات مخصوص امام حسین(ع) است که بعد از انقلاب ایران رونق گرفت و قبل از انقلاب رایج نبوده و در زمان صدام  به ندرت و مخفیانه صورت می گرفت و این پیاده روی ها اظهار عشق به خدای متعال و ائمه(ع) است و امروزه در اربعین بسیار زیاد شده است.

آیت الله مهدوی بیان داشت: مورد دیگر بحث مجاورت و ساکن شدن افراد در نزدیک قبور ائمه(ع) در نجف، کربلا، مشهد و شهرهای دیگر است که در قدیم که مدارس علمیه نجف رونق داشتند بسیاری از بزرگان مجاور نجف می شدند و زندگی خود در ایران و نقاط دور دیگر را رها می کردند و برخی همان جا هم دفن می شدند، اما الان متاسفانه نسبت به قبل رونق حوزه نجف بسیار کم شده و این در واقع کار آمریکایی ها بود که از طریق صدام آن را عملی کردند.

وی گفت: در بحث لباس دولتی آن 2 نفر که همراه مرحوم عراقی بودند و آقای قزوینی از لباس آن ها خوشش نیامد هم مهم است که بدانیم نمی شود لباس بیگانگان را پوشید اما خود را در لباس اهل سیر و سلوک دانست، در مورد حجاب هم همین طور است و کسی که بی حجاب است، بی حجابی او دلیل بر ناپاکی دل اوست، هر چند ممکن است مقداری هم پاک باشد و تازه بیدار شده باشد، اما درختی که از ریشه خراب شد میوه اش هم خراب می شود و اگر ریشه اش درست شد مدتی طول می کشد تا میوه هایش هم درست شوند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: نمی شود به شخصی فحش بدهیم و به او بگوییم ناراحت نشود چون ما دلمان پاک است یا دزدی کنیم و بگوییم ایرادی ندارد چون دلمان پاک است، البته امکان اصلاح وجود دارد، اما در بیماری هم انسان یک روزه خوب نمی شود و آثار بیماری یک دفعه از بین نمی رود.

نباید در انجام اعمال در ادای حاجات دنیوی توقف کنیم

آیت الله مهدوی مطلب دیگر را استمرار در انجام کارهای نیک دانست و  بیان داشت: خیر در عادت است و در عملی که استمرار ندارد خیری نیست و حدیث داریم که حداقل کاری را در 40 روز انجام دهید تا اثر داشته باشد و کسی که اراده قوی در استمرار به عمل نداشته باشد در زندگی موفق نمی شود.

وی تصریح کرد: گاهی هدف انسان در انجام عمل صالح برآورده شدن حاجات دنیوی است، همان طور که آقای قزوینی ابتدا جهت ادای قرض خود در مسجد بیتوته می کرد، اما بهتر آنست که برای تحصیل یقین و حاجات معنوی و اعتقادی دست به دامان ائمه(ع) شویم چرا که اول کمال انسان در یقین و بعد هم در اخلاقیات است.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: بالاترین نعمت ها سلامتی روح و روان است، حال آن که اکثر مردم فکر می کنند که بالاترین نعمت ها سلامتی جسم است و در حوائج خود مرتب به دنبال مسائل دنیوی هستند و جون مردم شک و شبهه در اعتقادات ما را نمی بینند در فکر برطرف کردن آن ها نیستیم و ما نباید در انجام اعمال در ادای حاجات دنیوی توقف کنیم.

آیت الله مهدوی اظهار داشت: خدای متعال کمال انسان را درجه درجه زیاد می کند، ابتدا با وعده بهشت و جهنم انسان را وادار به عبادت می کند چرا که از ابتدا انسان محبت نسبت به خداوند ندارد اما کم کم این محبت شکل می گیرد و می رسد به جایی که چه خوب است خدا را به خاطر خودش عبادت کنیم، خداوند به اندازه ظرفیت هر کس به او می دهد.

نماینده مجلس خبرگان نعمت های زیاد و برکات در ایران را از برکات وجود امام زمان (عج) دانست و  افزود: امام زمان(عج) خودشان این مطلب را به مرحوم آقای نمازی اعلام کرده اند و باید بدانیم که همه ودایع و معجزات همه پیامبران نزد حضرت صاحب الامر(عج) است و بعد از ظهور ایشان بعضی از پیروان و مریدان حضرت عیسی و موسی هم با دیدن این معجزات به ایشان ایمان می آورند. /939/پ202/ج

ارسال نظرات