۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۷۹۱۵۶
امام جمعه تربت حیدریه:

رسانه‌ها نقش بسزایی در بصیرت افزایی مردم دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تربت حیدریه با بیان این‌که افزایش بصیرت و آگاهی‌های مردم در پی حضور همه‌جانبه آن ها در صحنه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است، گفت: این مهم مدیون فعالیتی است که در حال حاضر رسانه های جمعی در کشور به دنبال آن هستند.
حجت الاسلام محمد عصمتي

حجت الاسلام محمد عصمتی، امام جمعه تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: گسترش دایره آگاهی های مردمی و حوزه‌های اطلاع رسانی سطح درک جامعه را نسبت به مسائل عمومی و تخصصی بالا برده است و حضور بیش از پیش مردم در صحنه حکایت از همین عنصر دارد.


امام جمعه تربت حیدریه با بیان این که افزایش بصیرت و آگاهی های مردم در پی حضور همه جانبه آن ها در صحنه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است، گفت: این مهم مدیون فعالیتی است که در حال حاضر رسانه های جمعی در کشور به دنبال آن هستند. همچنین بصیرت افزایی مردم با روش های نوین توسط خبرنگاران از اهمیت وجایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

وی پیگیری دو مقوله اقتصاد مقاومتی و بنیان خانواده را رسالت اصلی خبرنگاران دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از دغدغه های ویژه رهبر معظم انقلاب است و رسانه ها  در زمینه تشویق مردم به بهره گیری از تولیدات داخلی و تکیه بر فرهنگ شخصی نقش بسزایی دارند.

 

حجت الاسلام عصمتی افزود: همچنین حفظ و تقویت بنیان خانواده و پرداختن به عناوین فرهنگی و مذهبی در جهان امروز جایگاه ویژه ای داشته و اصحاب رسانه لازم است برای تحقق آن از تمام ظرفیت های خود بهره بگیرند.

 
گفتنی است، در هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد./864/
ت302/ح

ارسال نظرات