۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۲۷۹۲۷۴
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه خبر داد؛

آغاز به کار نخستین نشریه قرآنی در سطح استان کرمانشاه

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از کسب مجوز نخستین نشریه قرآنی کرمانشاه خبر داد و گفت: رشد کیفیت مطبوعات و خبرگزاری ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
ابراهيم رحيمي زنگنه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عصر امروز مراسم گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی و روز خبرنگار در استانداری کرمانشاه برگزار شد.


در این مراسم خبرنگاران نشریات، خبرگزاری ها و صدا و سیما، استاندار و مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه و دیگر مسؤولان استانی نیز حضور یافتند.


ابراهیم رحیمی زنگنه، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تقدیر از زحمات خبرنگاران در انجام رسالت خود، عنوان داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره درصدد شفاف سازی فعالیت های خود بوده و تأکید فراوانی بر این امر دارد.


وی در ادامه افزود: متأسفانه اکثر رسانه ها از بنیه مالی کافی برخوردار نیستند، کاهش وابستگی رسانه ها به دولت در اولویت کاری قرار دارد.


رحیمی زنگنه با اشاره به یارانه پرداختی به برخی مطبوعات، یادآور شد: معاونت مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد تلاش بسیاری در جهت توزیع عادلانه یارانه داشته و سعی شده یارانه ها مبتنی بر عدالت و به دور از بازی های سیاسی در میان مطبوعات توزیع شود.


مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از پرداخت وام فنی برای خبرنگاران خبر داد و تصریح کرد: استان کرمانشاه جزء معدود استان هایی است که وام فنی اعتباری با بهره چهار درصد را برای خبرنگاران در نظر گرفته است.


وی ادامه داد: در سطح استان کرمانشاه 9 سایت دارای مجوز بوده و به فعالیت مشغول هستند و 9 سایت دیگر نیز در انتظار دریافت مجوز هستند.


رحیمی زنگنه بر رشد کیفیت مطبوعات و رسانه ها تأکید کرد و افزود: چندین نشریه به تازگی در استان شروع به فعالیت کرده اند که از آن جمله می توان به نشریه پیام آسمانی اشاره کرد که بعنوان اولین نشریه قرآنی در سطح استان فعالیت خود را آغاز کرده است.


لازم به ذکر است در پایان این مراسم از خبرنگاران پیشکسوت و همچنین خبرنگاران فعال استان تجلیل به عمل آمد./857/پ203/ح

ارسال نظرات