۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۸۱۷۱۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

گفتمان انقلاب اسلامی به گفتمانی غالب در جهان تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که امروز گفتمان انقلاب اسلامی به گفتمانی غالب در جهان تبدیل شده است، افزود: بسیاری از ملت های آزاده جهان امروز گفتمان انقلاب را الگوی خود قرار داده اند.
مدير کل فرهنگ و ارشاد مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، احد جاودانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در همایش مدیران استانی خبرگزاری فارس در ساری، به نقش رسانه ها در توسعه و پیشرفت هر جامعه اشاره کرد و گفت: بهره گیری از ظرفیت رسانه ها زمینه ساز پیشرفت و توسعه می شود که باید به نحوی شایسته از آن استفاده شود.

 

وی افزود: در دنیایی که اخبار و اطلاعات به سرعت انتقال پیدا می کند، وجود رسانه های انقلابی و اثرگذار در هر جامعه ای یک ضرورت انکارناپذیر است.

 

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران با تأکید براین که جامعه امروز نیازمند گسترش رسانه های انقلابی است تا پیام اسلام و انقلاب را به دنیا برساند، تصریح کرد: امروز دنیا باید صدای رسای انقلاب اسلامی را به خوبی بشنود و درک کند و این تنها با استفاده از ظرفیت رسانه ای امکان پذیر است.

 

جاودانی با اشاره به این که امروز گفتمان انقلاب اسلامی به گفتمانی غالب در جهان تبدیل شده است، افزود: بسیاری از ملت های آزاده جهان امروز گفتمان انقلاب را الگوی خود قرار داده اند.

 

وی با اشاره به این که امروز امپراطوری رسانه های جهان تنها در اختیار چند کشور غربی قرار دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی نیز به عنوان باید نقش خود را در میان رسانه های جهان به خوبی ایفا کند.

 

جاودانی همچنین بر ضرور کیفیت بخشی فعالیت های رسانه ها در کشور تأکید کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت رسانه ها در کشور از لحاظ کمی بسیار خوب است، اما در حوزه کیفیت نیازمند یک برنامه ریزی مناسب هستند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: خبرنگاری حرفه‌ای مقدس است هر چند همه باید تلاش داشته باشند تا خبررسان خوبی برای نسل فعلی و نسل‌های آینده باشند و کارنامه خوبی از خود در بین آیندگان کشور برجای بگذارند.

 

وی با اعلام این که باید با احساس مسؤولیت بیشتر از گذشته به این حرفه مقدس بالید، گفت: رسالت رسانه‌ها نباید فراموش شود و انواع رسانه‌های مکتوب و مجازی در جهت اطلاع‌رسانی صحیح گام بردارند.

 

جاودانی اهمیت دادن به رسانه‌ها را مهم دانست و یادآور شد: بعد نظارتی رسانه‌ها از موارد دیگر است زیرا در بعد نظارتی باید رسانه‌ها بیشتر به آن پرداخت کنند که متاسفانه بسیار کم به آن می‌پردازند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه اهل افراط و تفریط نباشند هرچند بعد نظارتی رسانه‌ها به‌ عنوان رسالت درست برای اصحاب رسانه‌ها و خبر است که با پرداختن به آن می‌توان کارهای خود را انجام داد و در اسلام در این باره به امر به معروف و نهی از منکر تعبیر می‌شود.

 

این مسؤول با اشاره به این که چالش‌های رسانه‌ای در کشورهای مختلف فرق می‌کند، ادامه داد: اقتصاد رسانه از چالش‌های موجود کشورمان است البته هم‌اکنون مطبوعات و رسانه‌ها امروزه از نبود درآمد می‌نالند، وضعیت بیمه خبرنگاران مشخص نیست و درآمدزایی ندارد.

 

جاودانی با بیان این که ترجیح فرهنگ شفاهی به فرهنگ کتبی از دیگر چالش‌ها در رسانه‌ها است، خاطرنشان کرد: مردم کشور این‌ روزها کمتر حاضر به خرید روزنامه‌ها، بررسی و خواندن آن هستند و بیشتر با تلویزیون و ماهواره خبرها را پیگیری می‌کنند.

 

جاودانی برخورد سلیقه‌ای با رسانه‌ها را از دیگر موارد دانست و گفت: نباید دستگاه‌ها با برخی ملایم‌تر و با برخی دیگر با شدت برخورد کنند البته ترجیح نگاه حزبی و سیاسی به رسالت خبرنگاری است و نباید نگاه صرف سیاسی و حزبی در رسانه‌ها حاکم باشد./950/پ202/ح

ارسال نظرات