۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۸۳۱۶۴
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

شهدا جهت‌نمای حقیقی برای رسیدن به آرمان‌های امام راحل هستند

خبرگزاری رسا ـ سردار معروفی شهدا را راهنمای نیل به آرمان‌های انقلاب دانست و گفت: ما در دفاع مقدس با شناخت دو موضوع مهم که امام‌شناسی و دشمن‌شناسی است، با بصیرت کامل و روحیه تکلیف‌گرایی پیروز شدیم.
سردار حسين معروفي معاون فرهنگي و عمليات رواني نيروي زميني سپاه پاسداران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، سردار حسین معروفی، پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای اصناف سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اصناف استان تاکنون 40 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند، گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس 36 کشور برعلیه ایران اسلامی در میدان مبارزه حضور داشتند که این خود نشان دهنده جنگ نابرابر علیه این ملت بود.

 

وی افزود: در این دوران که برابر با 2 هزار و 878 روز بود ملت ایران با توکل و توسل به خداوند متعال در مقابل دشمن مقاومت و ایستادگی کرد و با اعتماد به وعده‌های الهی توانست از میدان جنگ پیروز و سربلند بیرون آید.

 

سردار معروفی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی حرف و کلام امام را کلام خدا می دانستند، تأکید کرد: ما در این دوران با شناخت دو موضوع مهم که امام‌شناسی و دشمن‌شناسی است، با بصیرت کامل و روحیه تکلیف‌گرایی پیروز شدیم.

 

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه شهدا جهت‌نمای حقیقی برای رسیدن به آرمان‌های امام راحل(ره) هستند اظهار داشت: سرتاسر دفاع مقدس همراه با حق بود که ملت ایران با تکیه بر حوزه اندیشه، فکر و برنامه‌ریزی توانست مقابله خوبی از خود بروز دهد.

 

وی با اشاره به الگوگیری از نهضت و قیام امام حسین(ع) در پیروزی جنگ علیه دشمن خاطر نشان کرد: در عملیات والفجر 8 زمانی که از رودخانه وحشی اروندرود برای عبور به مناطق عملیاتی با دشمن وارد می‌شدیم 800 بار این رودخانه را مورد بررسی قرار دادیم تا توانستیم از آن عبور کنیم؛ این مهم نشان می‌دهد که ملت ایران و رزمندگان اسلام جنگ را با اندیشه، تدبیر و توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) پیش بردند و با اخلاص در عمل و عشق به مردم، وطن و امام خود پیروز میدان جنگ شدند.

 

سردار معروفی در ادامه با بیان اینکه 40 شهید اصناف استان الگو و نمونه این قشر از جامعه هستند، بیان کرد: شهدا همچون ستاره‌های نورانی هستند که باعث می‌شوند ما راه را گم نکنیم، امروز شهدا باعث افتخار، عزت و سربلندی ما هستند و این شهدا بودند که به انسان قدرت و جرأت مقابله با دشمن را دادند.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن امروز جرأت مطرح کردن مقوله نظامی با کشور ایران را ندارد، تصریح کرد: دشمن قابلیت‌های منحصر به فرد ایران اسلامی را شناخته و می داند که توان مقابله با این کشور را ندارد.

 

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان دومین قابلیت ایران را پیشرفت‌های علمی بیان کرد و گفت: انرژی هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست؛ چرا که دشمن درصدد تسخیر ذهن ملت ایران است.

 

وی ادامه داد: امروز ایران در بحث فناوری هسته‌ای صلح آمیز جزو باشگاه‌های هسته‎ای دنیا قرار دارد و با ایستادگی و تلاش ملت خود توانست حرف اول را در دنیا بزند و این مهم مرهون جوانانی است که تربیت شده این حکومت و ملت هستند./831/پ202/ح

ارسال نظرات