۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۸۳۷۰۵
آیت الله مظاهری:

اظهارات نسنجیده و تنش زا علیه مذاکرات و تیم هسته ای مضر است/ مذاکرات صلابت و شجاعت ملت ایران را به رخ استکبار کشید

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله‌ مظاهری با اظهار تأسف از برخی اظهارنظرهای نسنجیده و تنش‌زا علیه مذاکرات و تیم مذاکره‌کننده، این‌گونه رفتارها را مضر و مخرّب و به ضرر نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: بین نقد مستدلّ و خیرخواهانه با تخریب غیرمنصفانه و خودخواهانه فرق وجود دارد.
 آيت‌الله حسين مظاهري ديدار ظريف با آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حضرت آیت‌الله‌ حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان ظهر امروز، در دیدار با محمد جواد ظریف، با اظهار قدردانی و تشکّر ویژه از زحمات و مجاهدت‌های بی‌وقفه وی و همکارانش در وزارت امور خارجه، پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای را نویدبخش آینده‌ای روشن و درخشان توصیف کرد.

 

وی در ادامه ابراز داشت: بهترین نتیجه و شیرین‌ترین ثمرۀ مذاکرات هسته‌ای این بود که شما به عنوان نمایندگان امین و شجاع ملّت و نظام جمهوری اسلامی ایران توانستید در مقابل همۀ قدرت‌های دنیا ایستادگی کنید و با صلابت و شجاعت، پیام حقیقی این ملّت را با ظرافت هر چه تمام‌تر به جهانیان برسانید و از این جهت، تحسین همگان را برانگیختید.

 

حضرت آیت الله مظاهری در این زمینه افزود: رسانه‌های بیگانه با تبلیغات سوء خود، همواره درصدد تخریب وجهۀ جمهوری اسلامی ایران در دنیا هستند، امّا صبر و سعۀ‌صدر تیم مذاکره‌کنندۀ هسته‌ای در مذاکرات، توطئۀ آن‌ها را خنثی کرد و موجب اعتلای آبروی ایران و ایرانی‌ها گردید و عملاً این مذاکرات، در تمام دنیا به عنوان یک پدیدۀ بین‌المللی با اهمیّت، صدا کرد.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان مذاکرات هسته‌ای را یک برد کامل توصیف کرد و گفت: اگر طرف‌های مذاکره به توافقات خود پایبندی نشان دهند، طبعاً نتیجۀ این مذاکرات به نفع ملّت ایران و نویدبخش گشوده‌شدن باب‌های جدیدی و رفع تحریم‌های ظالمانه خواهد بود و اگر طرف‌های مذاکره از روی بدجنسی، توافقات را زیر پا بگذارند، باز هم نتیجۀ این حرکت به نفع ملّت ایران خواهد بود؛ چرا که حقانیّت این ملّت و نظام جمهوری اسلامی در مواضع انقلابی و ضدّاستکباری آن در برابر دنیا به نمایش گذارده خواهد شد و آمریکا و غربی‌ها در مقابل افکار عمومی ملّت‌ها سرافکنده خواهد شد.

 

وی از موضوع تحریم‌های ظالمانه با عنوان موضوعی حسّاس و ناراحت‌کننده نام برد و اظهار امیدواری کرد که با پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای همۀ تحریم‌ها هر چه سریع‌تر به کلّی برطرف شده و روابط مناسب و شایسته‌ای با دنیا به نفع کشور و ملّت ایران برقرار گردد.

 

 استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان در ادامه با تأکید بر ضرورت تقویت روحیۀ سعۀ‌صدر در مسؤولان، از شرح صدر و استقامت‌های بزرگوارانۀ دکتر ظریف تقدیر و تصریح کرد فضیلت شرح صدر، هم موجب تسهیل امور و مشکلات می‌شود و هم صفت پسندیدۀ شجاعت را در وجود انسان تقویت می‌نماید و بحمدالله شما و همکارانتان توانستید ضمن بهره‌گیری از سعۀ‌صدر، با شجاعت تمام در مقابل قدرت‌های استکباری ایستادگی کنید و حق ملّت ایران را تثبیت نمایید و از این جهت تلاش‌های شما برای ملّت بزرگوار و نظام مقدّس اسلامی بسیار لذت‌بخش است.

 

حضرت آیت‌الله‌ مظاهری با اظهار تأسف از برخی اظهارنظرهای نسنجیده و تنش‌زا علیه مذاکرات و تیم مذاکره‌کننده، این‌گونه رفتارها را مضر و مخرّب و به ضرر نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: بین نقد مستدلّ و خیرخواهانه با تخریب غیرمنصفانه و خودخواهانه فرق وجود دارد.

 

وی در ادامه خطاب به ظریف اظهار داشت: اگرچه اهانت و هجمه علیه شما و همکاران شما فراوان است، امّا توصیۀ من به شما این است که همراه با برخورد کریمانه، از کنار اهانت‌ها و رفتارهای عاری از منطق عبور کنید و با توکّل به خداوند، به ادامۀ فعالیّت و مجاهدت خود تا اخذ نتیجۀ نهایی بپردازید.

 

حضرت آیت‌الله‌ مظاهری در این دیدار ضمن دعا برای وزیر امور خارجه و سایر افراد مؤثر در مذاکرات هسته‌ای، اخلاص و استقامت آنان را موجب جلب الطاف الهی دانسته و افزود: در طول مذاکرات، همیشه برای جنابعالی و همۀ اعضای تیم مذاکره‌کننده و نیز برای رهبر معظم انقلاب و آقای رییس جمهور محترم که نظارت و هدایت و حمایت از شما و مذاکرات را برعهده داشتند، دعا می‌کردم و اکنون نیز با احترام به شخصیّت با ظرافت شما، به جنابعالی و همکارانتان دعا می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهم که شما را در دنیا سرافراز نماید و در آخرت نیز اجر و پاداش عظیم عنایت فرماید./939/پ203/ج

 

ارسال نظرات