۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۲۸۵۲۸۳
کارشناس مسائل مذهبی:

قرائت دعا گامی در راستای جلب رحمت الهی و تمرکز قوای معنوی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی برپایی مجلس دعا و روضه خوانی را گامی در راستای احیای دین در جامعه برشمرد و گفت: هر اندازه مسلمانان در شرایط مختلف گرد هم جمع شوند و از خداوند یا کنند، پایداری دین آن ها و توجه پروردگار به آن ها بیشتر خواهد شد.
حجت الاسلام قدسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا قدسی، کارشناس مسائل مذهبی صبح امروز در مراسم قرائت دعای ندبه که در مسجد حضرت اباالفضل روستای بوان برگزار شد، قرائت دعا را گامی در راستای جلب رحمت الهی و تمرکز قوای معنوی برشمرد و تصریح کرد: ادعیه فی ذاته دارای اثرات غیر قابل انکاری است که از نظر معنوی قرب به خداوند و از نظر مادی تقویت نیروی اراده از جمله آن‌ها است.

 

وی در ادامه افزود: حضور معاویة بن سفیان و اولاد بنی امیه در تاریخ اسلام منشأ آسیب های مختلفی بود که از جمله آن ها می توان به جعل احادیث و تغییر نگرش دینی مردم اشاره کرد.

 

کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: معاویه دعا را یک ابزار مخدر اجتماعی مطرح کرد به این معنا که به مردم اینگونه القا کرد که شما باید دعا کنید و منتظر استجابت بمانید و اگر دعا مستجاب نشد شما گناه کار هستید و دیگران بی تقصیر هستند.

 

حجت الاسلام قدسی تأکید کرد: معاویه این تفکر را در مسأله قضا و قدر هم وارد کرد و در حوزه سیاست و اجتماع به مردم این‌گونه القا کرد که اگر امروز من بر شما حکومت می کنم قضای الهی بر این قرار گرفته و مخالفت با من به معنای مخالفت به تدبیر الهی است.

 

وی گفت: اینگونه القائات ضد دینی در حالی بود که منطق امامان بزرگوار شیعه بر استمداد از خداوند در کنار تلاش و کوشش بود و از همین جهت می بینیم پیامبر اگر در جریان جنگ بدر در عین حال که به لشکر اسلام دعا می کنند همانند یک فرمانده نظامی از لشکر سان می بینند.

 

کارشناس مسائل مذهبی قیام عاشورا را به منزله مهر بطلانی بر سیاست های ضد دینی خاندان بنی امیه دانست و تأکید کرد: امام حسین(ع) و یاران باوفایش به جهانیان ثابت کردند ستم کشی در قاموس اسلام نمی گنجد و برای غلبه کلمة الله باید قیام و تا حد توان تلاش کرد.

 

حجت الاسلام قدسی دینی برپایی مجلس دعا و روضه خوانی را گامی در راستای احیای دین در جامعه برشمرد و گفت: هر اندازه مسلمانان در شرایط مختلف گرد هم جمع شوند و از خداوند یاد کنند، پایداری دین آن ها و توجه پروردگار به آن ها بیشتر خواهد شد.

 

وی گفت: اساس دین اسلام بر تلاش و کوشش سازنده قرار دارد و وجوب علم آموزی برای جلوگیری از بروز انحرافات اجتماعی است اما وجوب مسأله ولایت برای آن مطرح شده که از بروز تمامی انحرافات فردی و اجتماعی در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جلوگیری کند./868/202/ب2

ارسال نظرات