۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۲۸۶۲۲۸
مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین‌کاشان:

ثبت نام چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه در کاشان آغاز شد

خبر گزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین‌ کاشان گفت: علاقه‌مندان به معارف قرآن و نهج البلاغه برای ثبت نام چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه در کاشان می توانند در پانزده رشته مختلف ثبت نام کنند.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان دوشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز ثبت نام اینترنتی این آزمون از شانزدهم  شهریورماه ماه جاری ‌گفت: ثبت نام از علاقه مندان به معارف قرآن و نهج البلاغه تا بیستم مهرماه سال جاری ادامه دارد و همزمان ویرایش تمامی اطلاعات ثبت شده به جز کد ملی داوطلب امکان پذیر است.

 

وی یاد آور شد: این آزمون در چهار موضوع اصلی شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن کریم، حفظ قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه و در پانزده رشته مختلف برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسن زاده بابیان اینکه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در چهار رشته مختلف برگزار می شود، افزود: حفظ قرآن کریم نیز در 9 رشته مختلف شامل حفظ جزء 30، جزء اول، 3 جزء اول، 5 جزء اول، 10جزء اول، 15جزء اول، 20 جزء اول و حفظ کل قرآن کریم بر اساس مصحف شریف با شرح واژگان استاد بهرامپور و همچنین حفظ سوره یاسین درقالب طرح ملی 1449 برگزار می شود.

 

مدیرعامل مؤسسه برگزیده و برتر کشور در حوزه آموزش نهج البلاغه با اشاره به افزودن رشته نهج البلاغه به آزمونهای سراسری ازسال گذشته گفت: علاقه مندان می توانند در رشته مفاهیم نهج البلاغه براساس مجلدات یک و دو درسنامه نهج البلاغه درآزمون شرکت کنند.

 

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به اینکه، صدور کارت ورود به جلسه آزمون از 5 تا 22 آبان انجام خواهد شد و آزمون 22 آبان سال جاری در دو نوبت به صورت سراسری برگزار می شود، گفت: ‌نوبت اول ساعت 8 صبح مربوط به رشته‌های حفظ قرآن کریم و نوبت دوم از ساعت ده و سی دقیقه مربوط به سایر رشته ‌ها است.

 

مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان گفت: برای دومین بار در این آزمون ها هرد اوطلب می تواند در دو رشته یک رشته حفظ قرآن کریم و یک رشته در سایر رشته ها ثبت نام و در آزمون شرکت کند.

 

وی همچنین در زمینه برگزاری آزمون رده سنی زیر 12 سال گفت: آزمون شفاهی حفظ ویژه نوجوانان در محدوده زمانی 23 تا 30 آبان ماه برگزار خواهد شد.

 

مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین‌ کاشان یاد آور شد: به نفرات برگزیده آزمون پانزده کمک هزینه سفر عمره مفرده، پنجاه کمک هزینه عتبات عالیات، یکصد کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و صدها جوایز نقدی دیگر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی اعطا خواهد شد.

 

وی با بیان این مطلب که لوح تقدیر به تمامی داوطلبانی که امتیاز90 از 100 را کسب کرده باشند از سوی معاونت قرآن و عترت اهدا می شود، افزود: به شرکت کنندگانی که موفق به کسب حد نصاب لازم و نمره قبولی درآزمون شوند، گواهی نامه پایان دوره معتبر توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی اعطا می شود.

 

حجت الاسلام حسن زاده  یاد آور شد: مؤسسه امیرالمومنین کاشان در دو دوره قبل این آزمون ها در مهرماه سال 93 و اردیبهشت ماه سال 94 به عنوان «موسسه برترآزمون در استان اصفهان و کشور» و «موسسه موفق قرآنی درسال93» و عنوان «موسسه فعال » این شهرستان با بیشترین آمار ثبت نام را از جمله موفقیت های این مؤسسه اعلام کرد.

 

شایان ذکر است، خواهران علاقمندان به شرکت در آزمون می توانند به شعبه یک خواهران مؤسسه امیرالمومنین کاشان درخیابان اباذر، جنب ساختمان مرکزی شهرداری، کوی شهید قطان مراجعه حضوری و یا با شماره تلفن 55464445  و پیش شماره 031 تماس حاصل کنند و برادارن علاقه مند به امورقرآن و نهج البلاغه نیز برای ثبت نام در آزمون می توانند به شعبه برادران این مؤسسه در میدان کمال الملک، جنب بازار رضا، کوچه شهید تقی زاده مراجعه و یا با شماره تلفن55472801  و پیش شماره 031 تماس حاصل نمایند./1307/203/ب1

ارسال نظرات