۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۸۶۹۳۳
معاون آموزش کانون‌های فرهنگی مساجد کشور:

مساجد باید مخاطبین جوان را جذب کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان این‌که بهتر است مساجد برای همه اقشار جامعه برنامه داشته باشند، گفت: مساجد باید مخاطبین جوان را جذب کنند.
کانون مساجد

حجت‌الاسلام محمدعلی جعفری، معاون آموزش و پژوهش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در حاشیه اختتامیه همایش اندیشه‌های آسمانی در مشهد مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: تربیت کادر کارآمد برای خدمت به مردم و مساجد از ضروریات است.

 

وی در ادامه با اشاره به فلسفه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: این کانون‌ها علاوه بر مبارزه با تهاجم فرهنگی؛ کارکرد‌های متعدد اجتماعی، سیاسی و آموزشی دارند.

 

حجت‌الاسلام جعفری با بیان این‌که کانون‌های مساجد هشتمین دوره تربیتی خود را پشت سر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: این دوره‌ آموزشی، فرهنگی و هنری بوده و در راستای تربیت نیروهای متخصص و متعهد برای مساجد شکل گرفته است.

 

معاون آموزش و پژوهش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان این‌که مساجد باید مخاطبین جوان را جذب کنند، اظهار کرد: در حال حاضر حوزه جنگ نرم نیازمند فعالیت جدی است چرا که دشمنان بینش جوانان را نسبت به وظایفشان تغییر می‌دهند.

 

این مسؤول با تاکید بر این‌که برای رساندن مسجد به تراز اسلامی باید کوشید، یادآور شد: مسجدی که با تراز اسلامی منطبق باشد مسجدی پویا است و همه تلاش‌ها باید در همین مسیر صورت گیرد.

 

وی افزود: بهتر آن است کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای مسجدی‌ها و غیرمسجدی‌ها و همه اقشار جامعه برنامه‌ داشته باشد؛ برنامه‌ای که عجین با زندگی آن‌ها باشد.

 

حجت‌الاسلام جعفری با بیان این‌که شبکه‌ فرهنگی هنری کل کشور سعادت اخروی را برای انسان‌ها دربردارد، عنوان کرد: مساجد گفتمان اسلامی را برای مردم بازگو می‌کنند و بیش از 20 هزار کانون آماده پاسخگویی به سوالات جوانان هستند.

 

وی در پایان با اشاره به 6 ماموریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای سال جدید گفت: گفتمان‌سازی، جمعیت، خانواده، امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت‌افزایی و کارآفرینی که هر کدام در راستای خود ایفای نقش می‌کنند، توسعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از نظر کمی و کیفی، توانمند‌سازی آن‌ها و رتبه‌بندی کانون‌های مساجد از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال جدید است./955/202/ب3

ارسال نظرات