۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۹۰۴۵۳
دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس:

عربستان سعودی لیاقت خادم حرمین بودن را ندارند / علمای کشورهای اسلامی موضوع را با جدیت پیگیری کنند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تآکید بر این که عربستان سعودی لیاقت خادم حرمین بودن را ندارند گفت: علمای کشورهای اسلامی موضوع را با جدیت پیگیری کنند.
محمدحسن آصفري نماينده مردم اراک، کميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي

محمدحسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: امروز شاهدیم آل‌سعود تنها وقت خود را صرف جنایت در منطقه می کند و از به وجود آوردن امنیت مدیریت مناسک حج که وظیفه اصلی این کشور است غافل شده است.

 

بی‌کفایتی و مدیریت نداشتن آل‌سعود

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر عربستان سعودی در کارهایش مدیریت و برنامه ریزی داشت امروز شاهد چنین حوادث دلخراشی در مناسک حج نبودیم.

 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز کاملا مشهود است  که بی‌کفایتی و مدیریت نداشتن آل‌سعود سبب شد تا در مناسک حج ابراهیمی امسال براثر سقوط جرثقیل صدها زائر بیت‌الله الحرام کشته و زخمی شوند.

 

حادثه به وجود آمده در منا و مکه بی سابقه بوده است

آصفری با بیان این که روز گذشته هزاران نفر از حجاج بیت‌الله الحرام در منا جان خود را از دست دادند گفت: این حادثه در منا و مکه بی سابقه بوده است که بخواهند برای عبور یک شاهزاده سعودی با بی‌تدبیری مسیر را ببندند که در نتیجه آن با کشته و زخمی شدن شمار هزاران نفر از حجاج بیت الله الحرام یک فاجعه انسانی پدیدار بشود.

 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که عربستان سعودی لیاقت خادم حرمین بودن را ندارد، گفت: علمای کشورهای اسلامی موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

 

بی مدیریتی مسؤولان آل‌سعود در حمایت از حرمین شریفین

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی این حادثه را بی مدیریتی مسؤولان آل‌سعود در حمایت از حرمین شریفین دانست و خاطر نشان کرد: امروز عربستان فراموش کرده است که در مکه و منا چه حادثه عظیمی رخ می‌دهد.

 

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: امروز اگر اقدامی برای مقابله با کارهای عربستان و آل‌سعود صورت نگیرد، ملت‌های مسلمان سران خود را نخواهند بخشید./842/ت302/ج

ارسال نظرات