۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۲۹۲۳۶۶
امام جمعه شهرضا:

دین اسلام در پرتو ولایت‌مداری کامل می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا با بیان این‌که در روز غدیر پیامبر اکرم(ص) 70 بار با اصطلاح «یا مَعاشِرَ اَلناس» مردم را خطاب قرار دادند و حضرت علی(ع) را به عنوان خلیفه پس از خودشان معرفی و با صراحت فرمودند «اِنَّ اَکمَلَ الله دینَکُم به اِمامَته»، گفت: این سخن به این معنی است که دین اسلام در پرتو ولایت‌مداری کامل می شود.
امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا، امشب در مسجد صدیقه طاهره اظهار کرد: ابلاغ رسالت پیامبر(ص) و انتصاب حضرت علی(ع) از سوی خداوند و پذیرش این مسأله از سوی مردم انجام شد، اما باید بررسی شود که آیا کسانی که در آن روز بیعت کردند، به پیمان خود پایبند ماندند یا خیر.

 

وی در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) از عدم پذیرش این مسأله از سوی مردم بیمناک بودند، اما خداوند به صراحت فرمود «ولله یَعصِمُکَ مِنَ الناس»، اما لازم است رفتار مردم پس از روز غدیر با دقت بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

 

امام جمعه شهرضا با اشاره به نقلی از شیخ مفید عنوان کرد: پس از آغاز حرکت کاروان به سمت مدینه، افرادی با نگارش پیمان نامه ای با امضای 15 نفر از رؤسای قبایل که 9 نفر آن ها از قریش بودند هم پیمان شدند که مانع جانشینی حضرت علی(ع) شوند و پس از آن، این پیمان نامه را نزد ابی عبیده به امانت گذاشتند.

 

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: در روز غدیر پیامبر اکرم(ص) 70 بار با اصطلاح «یا مَعاشِرَ اَلناس» مردم را خطاب قرار دادند و حضرت علی(ع) را به عنوان خلیفه پس از خودشان معرفی و با صراحت فرمودند «اِنَّ اَکمَلَ الله دینَکُم به اِمامَته» و این سخن به این معنی است که دین اسلام در پرتو ولایتمداری کامل می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تقوا را، بالاترین نعمت الهی به بندگان برشمرد و تأکید کرد: کسب ملکه تقوا مستلزم ریاضت و تلاش و ممارست فراوان است که علمای بزرگی با تحمل سختی های فراوان و تلاش برای کسب فضائل اخلاقی به این مقام نائل شده اند.

 

امام جمعه شهرضا در پایان، اعلام وصایت حضرت علی(ع) را بهترین و مهم ترین اقدام پیامبر اکرم(ص) در ابلاغ رسالت برشمرد و گفت: آن حضرت بارها قبل از واقع غدیر مسأله جانشینی خود را مطرح کرده بودند، اما واقع غدیر اقدامی بر اساس امر الهی بود./868/202/ب2

ارسال نظرات