۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۹۳۴۱۴
مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه:

قرآن کتابی برای تهذیب و هدایت انسان ها است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با اشاره به مسیر مقدسی که طلاب در آن قدم گذاشته اند و بر سر سفره قرآن نشسته اند، گفت: قطعأ انس با قرآن و عمل به رهنمودهای آن سبب سعادت و هدایت انسان ها می‌شود.
حجت الاسلام فتحي

حجت الاسلام سعید فتحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، از برگزاری جلسات طلاب با نماینده ولی فقیه در کرمانشاه خبر داد و عنوان داشت: طلاب سطح سه حوزه های علمیه کرمانشاه مشکلات و مسائل خود را با آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و همچنین هیأت امنا مدارس در میان می گذرانند و در راستای مرتفع کردن آن ها همفکری می شود.


حجت الاسلام فتحی با بیان مشکلات و مسائلی که گریبان گیر طلاب حوزه سطح سه است، اظهار داشت: در راستای ارتباط بیشتر کارکنان و طلاب مدارس علمیه با دیگر مسؤولان و همچنین مشکل استیجاری بودن مکان مدرسه جلسه ای برگزار شد.


وی در ادامه با اشاره به اهداف گردهمایی و برگزاری جلسات با حضور مسؤولان، مدیران و طلاب حوزه های علمیه افزود: بررسی و حل مشکلات طلاب، ایجاد فضای اجرایی همراه با آرامش در محتوای این جلسات گنجانده شده است و تمام تلاش خود را برای موفقیت و حرکت روبه جلو حوزه های علمیه خواهیم کرد.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با بیان توصیه هایی به طلاب ابراز کرد: فلسفه وجود وخلقت انسان ها در دنیا انجام اعمال صالح است و قرآن نیز برای تهذیب و هدایت انسان ها نازل شده است.


حجت الاسلام فتحی همدلی و همکاری طلاب و مسؤولان را با اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: قطعأ همکاری طلاب و مدیران در پیشرفت و موفقیت طلاب و حوزه های علمیه تأثیر بسزایی خواهد داشت و نتایج مثبت و سازنده ای به دنبال دارد.


وی بیان داشت: مولای بدون تهذیب نتیجه اش شکل گرفتن مکتب های انحرافی است و ما که بر سفره قرآن نشسته ایم و این توفیق و عنایت خداوند شامل حال ما گردیده است باید تلاش کنیم که فرهنگ قرآن و اسلام  را در جامعه ترویج دهیم.


حجت الاسلام فتحی اظهار داشت: قرآن کتابی است جهت تهذیب و انسان سازی و با سحر و تهجد بلوغ اصلی به دست خواهد آمد و سبب حرکت به سوی خداوند می شود، از این رو باید این مهم را پر رنگ تر کرد که بتوانیم به خشنودی و رضای خداوند متعال دست پیدا کنیم.


حجت الاسلام در پایان با بیان وظایف طلاب نسبت به مدیران و مسؤولان حوزه های علمیه گفت: طلاب باید در برقراری نظم و انضباط، حضور به موقع در کلاس، جدیت در تحصیل و احترام به مسؤولان اهتمام ویژه ای داشته باشند./857/302/ب2

ارسال نظرات