۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۲۹۳۷۲۸
آیت الله مظاهری:

اقدامات آل سعود تداعی گر عرب جاهلیت است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: با مشاهده آیاتی از قرآن که وضعیت اعراب جاهل زمان پیامبر(ص) را تشریح می کند، ذهن ما ناخود آگاه به سمت این سعودی های ملعون می رود، که امیداواریم هر چه زودتر با ظهور امام زمان(عج) ریشه آن ها خشک شود
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین خیابان جی با اشاره به معجزات متعدد پیامبر اسلام، گفت: پاک زندگی کردن در میان اعراب جاهلی یکی از معجزات پیامبر اسلام است.

 

وی با اشاره به آیات اول و دوم سوره نجم که می فرماید« و النّجم اذا هوى،ما ضلّ صاحبکم و ما غوى» افزود: یکی از معجزات پیامبر اسلام این است که چهل سال در میان اعراب جاهلی زندگی کرده اند، ولی ذره ای از آلودگی های آن ها روی پیامبر(ص) تأثیر نگذاشت.

 

حضرت آیت الله مظاهری به اوضاع بد حجاز قبل از اسلام اشاره کرد و بیان داشت: بت پرستی، قتل، غارت، فرزند کشی، تجاوز و فحشا قبل از اسلام در کشور حجاز بیداد می کرد و پیامبر(ص) در این وضعیت به محمد امین مشهور بوده اند.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان به داستان جا به جا شدن حجرالاسود در اثر سیل اشاره کرد و ابراز داشت: پیامبر(ص) بارها نزاع بین اعراب را با پیشنهادهای حکیمانه خود، ختم به خیر کردند و در میان اعراب از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار بودند.

 

وی با اشاره به عفت و پاکدامنی رسول مکرم اسلام از ابتدا تولد تا زمان رسالت افزود: عفت و پاکدامنی پیامبر(ص) به گونه ای بود که عموی ایشان، ابوطالب می گوید، تا به حال بدن محمد را بدون لباس ندیدم.

 

حضرت آیت الله مظاهری با توجه به امانتداری بی نظیر پیامبر(ص)، گفت: بعد از بعثت پیامبر(ص) برخی از کفار نقشه قتل ایشان را کشیدند به همین سبب پیامبر(ص) قصد کردند که از مکه به سمت مدینه فرار کنند، ولی قبل از سفر از مکه به سمت مدینه به امیرالمؤمنین فرمودند، ای علی تو بمان و امانت هایی که مردم دست من دارند را به آن ها پس بده.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با بیان  آیه بیست و دوم سوره تکویر که می فرماید« وَ ما صاحِبُکُمْ بِمَجْنُون»، گفت: این آیه خطاب به اعراب زمان جاهلیت می گوید، پیامبر(ص) قبل از مبعوث شدنش چهل سال در میان شما مردم زندگی کرده است و شما او را کاملاً می شناسید، چرا حالا که قرآن را آورده، او را دیوانه می خوانید.

 

وی در پایان ابراز داشت: با مشاهده آیاتی از قرآن که وضعیت اعراب جاهل زمان پیامبر(ص) را تشریح می کند، ذهن ما ناخود آگاه به سمت این سعودی های ملعون می رود، که امیداواریم هر چه زودتر با ظهور امام زمان(عج) ریشه آن ها خشک شود./867/پ202/ج

ارسال نظرات