۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۹۳۷۴۷
حجت الاسلام برادری:

آذربایجان غربی پیشرو در برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم اوقاف کشور

خبرگزاری رسا ـ دبیر سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی نخستین استانی است که مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در کشور را برگزار می کند.
مسابقات قرآن کريم آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عیسی برادری امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن کریم آذربایجان غربی اظهار کرد: آذربایجان غربی نخستین استانی است که مرحله استانی مسابقات قرآن کریم اوقاف در کشور را برگزار می کند.

 

وی با اشاره به تشکیل ستاد استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن از 20 تیرماه امسال خاطرنشان کرد: ستاد برگزاری مسابقات با 10 کمیته تخصصی و برگزاری 20 جلسه در راستای برگزاری باشکوهتر رقابت ها تلاش کرده است.

 

حجت الاسلام برادری افزود: در کنار برگزاری 40 جلسه کمیته های مختلف، رایزنی ها با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و استاندار و مدیران ادارات فرهنگی انجام شد تا مسابقات به بهترین نحو برگزار شود.

 

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم تا 20 شهریور ماه در شهرستان های مختلف استان برگزار و تا 25 شهریور ماه مدارک و مشخصات برگزیدگان ارسال شد.

 

حجت الاسلام برادری خاطرنشان کرد: مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در آذربایجان غربی از امروز با حضور 323 نفر از برگزیدگان شهرستانی به مدت دو روز برگزار می شود.

 

وی افزود: اختتامیه رقابت های قرآنی استان با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی، مسؤولان استانی و جامعه قرآنی روز شنبه ، 18 مهرماه در سالن اداره برق برگزار می شود.

 

حجت الاسلام برادری در ادامه با تسلیت جان باختن حجاج در فاجعه منا و آرزوی سلامتی برای مجروحین این حادثه، گفت: نفرین و لعنت خدا بر کسانی که می خواهند در صفوف واحد امت اسلامی اختلاف ایجاد کرده و مسلمانان را در برابر یکدیگر قرار دهند.

 

وی با اظهار نفرت نسبت به مسببان فاجعه منا، تصریح کرد: آل سعود با این فاجعه به جهانیان ثابت کرد که نه تنها لیاقت مدیریت کنگره بزرگ حج و تولیت حرمین شرفین را ندارد بلکه عواملی برای مستکبران عالم است که جای تأسف دارد.

 

گفتنی است، سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در آذربایجان غربی در دو بخش خواهران و برادران و در رده سنی بزرگسالان به ترتیب در سالن شرکت مخابرات و سالن اداره برق ارومیه در حال برگزاری است./936/202/ب1

ارسال نظرات