۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۹۴۴۱۱
آیت الله صافی در دیدار وزیر بهداشت:

با مدیریت صحیح می توان از تکرار حوادث حج جلوگیری کرد /بیمارستان جامع زنان تأسیس شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر لزوم مدیریت هوشمندانه در حج برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی گفت: باید با مدیریت صحیح و هوشمندانه، به نحوی برنامه عظیم حج را برگزار کرد که چنین حوادث ناگواری پیش نیاید.
آيت الله صافي در ديدار وزير بهداشت

به گزارش خبرگزاری رسا،حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار وزیر بهداشت با ابراز خرسندی از این‌که ایشان توانستند در فضایی آرام، مشکل بازگرداندن اجساد حجاج عزیز فاجعه منا و نیز رسیدگی به مجروحان را تا حد زیادی رفع کنند، گفت: بنده مجدد این فاجعه و مصیبت عظمی را به همه مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال می‌خواهم به بازماندگان این حادثه، صبر و اجر عنایت فرماید.

 

وی افزود: الحمدلله تدبیر و هوشمندی شما در این قضیه توانست مشکل را تا حد زیادی برطرف نماید و اصل انتخاب شما برای سفر به کشور عربستان و نیز طریقه رفتار شما با آنها لطف خداوند متعال بود که این قضیه با ظرافت خاصی پیش برود.

 

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه ضمن اشاره به لزوم مدیریت هوشمندانه در حج برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی اظهار داشت: باید با مدیریت صحیح و هوشمندانه، به نحوی برنامه عظیم حج را برگزار کرد که چنین حوادث ناگواری پیش نیاید؛ ما می‌توانیم در عین حال که مناسک حج را طبق شرع مقدس بدون هیچ تنازلی انجام می‌دهیم با مدیریت صحیح از تکرار چنین وقایعی جلوگیری کنیم.

 

وی  در بخش دیگری از بیانات خود، رسیدگی به محرومان جامعه را از اولویت‌های این وزارتخانه دانست و ادامه داد: همان‌طور که شما در این مدت اهتمام داشته‌اید باید رسیدگی به محرومان و ضعفا در رأس برنامه‌های وزارت بهداشت باشد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به بحث بیمارستان جامع زنان که در گزارش آقای دکتر هاشمی مطرح شده بود ابراز داشت: امیدوارم این کار با عظمت در همه شهرهای بزرگ ایران به زودی اتفاق بیفتد و نیز در دانشگاه‌های پزشکی ما بتوان دانشگاه‌هایی ویژه بانوان همان‌طور که در بعض کشورهای اروپایی است احداث کرد که مطمئناً مردم شریف ما که مال و جان خود را در راه ارزش‌های دین اهدا کرده‌اند، از این کار اسلامی استقبال می‌کنند؛ و بدانید این عمل شما مرضی حضرت ولی عصر (عج)است و مهم، جلب رضایت آن حضرت است.

 

حضرت آیت الله صافی در پایان این دیدار، برای دکتر هاشمی و همکارانشان، از خداوند متعال آرزوی توفیق بیشتر در خدمت به مسلمانان به ویژه محرومان جامعه اسلامی کرد./1323/د102/ج

ارسال نظرات