۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۲۹۴۸۹۸
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

حمله به پیکر و صورت انقلاب از دستور کار دشمن خارج شده است/ دشمن سیرت انقلاب را نشانه رفته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به راهبرد های دشمن در تغییر سیرت انقلاب، گفت: احیای اسلام سکولار، تغییر گفتمان مقاومت به سازش و تغییر ارزش راهکار دشمن است.
طلايه داران تبليغ تبريز طلايه داران تبليغ تبريز طلايه داران تبليغ تبريز طلايه داران تبليغ تبريز حجت الاسلام عبدالله حاجي صادقي،جانشين نماينده ولي‌فقيه در سپاه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حاج صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن کشور، پیش از ظهر امروز در مراسم طلایه داران تبلیغ اظهار داشت: اگر فلسفه و رسالت در هر امری مورد فراموشی قرار گیرد از مسیر حرکت به هدف غفلت پیدا خواهد کرد.


وی با اشاره به فلسفه روحانیت، تصریح کرد: سخنگوی دین و مبین دین از نخستین فلسفه های دینی روحانیت است، اسلام دین سامتی نیست تا هر کسی قرائتی از آن ارائه دهد، اگر دین الهی سخنگو و مبین نداشته باشد در این صورت ارائه قرائت های مختلف صحیح بود، اما دین سخنگو و مبین دارد.


جانشین نمایندگی رهبری در سپاه پاسداران سپاه قرآن اولین مبین دین و مفسر وحی الهی را خود پیغمبر می داند و بعد از پیغمبر مقام ولایت است، اما در زمان غیبت این رسالت به عهده روحانیت است، روحانیت زبان گویای دین و مبین و مفسر دین است، از این رو ارائه هر قرائتی از دیت معنا نخواهد داشت.


وی افزود: دومین نقش روحانیت که ورثه الانبیا است سنگر نیشینی در بابر تهاجم و تحریف دین است، هدایت عملی جامعه نیز فلسفه سوم دین، روحانیت نباید تنها حرف دین بزند بلکه باید یک نقش مدیریتی نیز داشته باشد، این وظیفه روحانیت در زمان حکومت ولایی پر رنگ تر کرده است.


حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به این سه رسالت های روحانیت و با طرح این سؤال که الزمات انجام این سه مأموریت چیست، ابراز داشت: چنین شخصی باید دین شناس به معنای واقعی باشد، آنچه مسلم است آن است که امروز ما باید در شناخت دین مجاهدت کنیم.


وی افزود: درک صحیح از شرایط، تهدیدات و خطرات است که از آن تعبیر به بصیرت می شود، تفاوت علم و بصیرت در آن است که بصیرت مصداق شناسی است و علم شناخت کلی و مفهومی عرضه می کند، برخی های با وجود شناخت مفاهیم کلی در شناخت مسائل روز عاجز است.


جانشین نمایندگی رهبری در سپاه پاسداران با بیان این‌که وظایف روحانیت با تغییر واقعیات متغیر می شود، تصریح کرد: روحانیت باید واقعیت را ببیند و بشناسد، شناخت عرصه دشوار است، روحانیت باید با شناخت واقعیات و شرایط روز عمل مناسب انجام دهد.


وی با اشاره به زمینه های تحریف دین با ایجاد تقابل های اسلام ناب محمدی، اذعان داشت: آرمان گرایی در عین واقعیت بینی سخن اسلام است، دوری از واقعیت یا دوری از آرمان ها هیچ کدام مطلوب نمی باشد، واقعیت بنی در عین آرمان گرایی تؤمان باشد.


حجت الاسلام حاج صادقی ادامه داد: مواظب باشیم برای ما واقعیت سازی نکند، یکی از راه های استکبار برای مقابله با جریان اسلام ناب محمدی واقعیت سازی و منحرف کردن روحانیت از مسیر حقیقی است، همچنین لازم است در واقعیت شناسی فرصت ها و تهدید های را دید تنها نباید نکات منفی را دید.


وی با بیان این‌که واقعیت امروز جهان اسلام چیست، تأکید کرد: روحیه استکبار ستیزی، عقب راندن استکبار از مواضع مختلف و پیش رفتن تا عمق دل استکبار است، قدرت مقاومت در منطقه به برکت انقلاب اسلامی است، امروز اندیشه انقلاب است که انرژی هسته ای است.


وی افزود: انقلاب اسلامی یک مدل جدید از حکومت را به جهان ارائه داده است که به چالش کشاننده نظام لیبرال دموکراسی است، این انقلاب جهان را آماده ظهور ولی الهی می کند تا با ظهور حجت خدا جهان به دست مدیریت جبهه حق و مستضعفین قرار گیرد.


جانشین نمایندگی رهبری در سپاه پاسداران ادامه داد: جمع بندی دشمن امروز این است که حمله به پیکر انقلاب اسلامی جواب نخواهد داد، باید جان و حقیقت انقلاب را گرفت، دشمن به دنبال زدن سیرت انقلاب است و با صورت انقلاب کاری ندارد، دشمن امروز خطرناکتر وارد عرصه شده است.


وی به شیوه های از کار انداختن سیرت انقلاب اشاره و افزود: اولین رگ حیاتی انقلاب و نظام اسلام است، ماهیت دینی این انقلاب است که عامل عزت و اقتدار آن شده است، در کشورهای اروپایی، در میام مسلمانان، در میان اهل سنت و تشیع هر کدام نسخه متفاوتی دارد.


حجت الاسلام حاج صادقی تعریف اسلام جدید، تشیع جدید و اهل سنت جدید را راهبرد دشمن در میان مسلمانان عنوان و تصریح کرد: تعریف اسلام سکولار بدور از جهاد و قداست بخشیدن به دینداری سکولار برنامه دشمن است و هیئت ها امروز هدف اسلام سکولار است.


وی حرکت امام حسین(ع) را یک حرکت الهی سیاسی خواند و افزود: دشمن به نام دین داری به دنبال جایگزین کردن اسلام های جایگزین است، دشمن در پی تغییر جایگاه امام و مأموم است، تغییر گفتمان مقاومت به سازش تغییر ارزش ها با برگزاری کنسرت های مختلط، ورود زنان به ورزشگاه ، استهزاء کفن پوشی، تحریف عاشورا از دیگر راهبرد های دشمنان داخلی و خارجی است.


وی با بیان این‌که دشمن تلاش دارد انقلاب را از طریق مردم به ضعف بشکاند، افزود:  راهکار مقابله با این جریان، فرهنگ جهادی است، دشمن در پی نفوذ در حاکمیت و مکتب است، با تقویت روحیه جهادی و بسیجی باید به مبارزه با راهبرد های دشمن رفت./854/201/ب3

ارسال نظرات