۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۲۹۵۳۶۱
آیت الله مظاهری:

آثار گناه با تلاوت قرآن از دل ها می رود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به آیه شریفه «فاقروا ما تیسر من القرآن» گفت: فواید توجه به این آیه این مطلب را روشن می کند که زنگاری که به خاطر گناهان بر دل انسان می نشیند، با تلاوت قرآن از روی دل پاک می شود.
 حضرت آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان در ادامه مباحث تفسیری خود که هر روز صبح  در مسجد امیرالمؤمنین خیابان جی برگزار می شود، با بیان تفسیر سوره انفطار گفت: محتویات سوره انفطار در چندین سوره بیان شده است و فقط تغییراتی در الفاظ آن قابل لمس است.

 

وی در ادامه با بیان این که مفهوم سوره انفطار در چندین سوره بیان شده است و در چند موضع قابل بررسی است، ابراز داشت: خداوند با بیان یک مفهوم در قالب الفاظ مختلف می خواهد قدرت اعجاز قرآن را نمایش دهد.

 

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که یکی از اعجاز آیات اللهی عجز انسان ها از ساختن آن است، گفت: خداوند می خواهد به دشمنان اسلام بگوید، من می توانم مانند قرآن را بیاورم ولی شما از آوردن مثل قرآن عاجز هستید.

 

وی افزود: دشمنان اسلام برای غیر الهی نشان دادن قرآن سخنانی را بیان می کردند ولی سخنان آن ها حتی از نظر فصاحت یعنی جاذبه لفظی قرآن نمی توانست با قرآن برابری کند.  

 

حضرت آیت الله مظاهری بیان داشت: یکی دیگر از دلایل تکرار یک مفهوم در قالب الفاظ مختلف در سوره های قرآن این است که، قرآن کتاب اخلاق است و کتاب اخلاق بدون تکرار، اصلاً کتاب اخلاق نیست.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان در ادامه به آیه «فاقروا ما تیسّر من القران» اشاره کرد و اظهار داشت: فواید توجه به این آیه این مطلب را روشن می کند که زنگاری که به خاطر گناهان بر دل انسان می نشیند، با تلاوت قرآن از روی دل پاک می شود.

 

وی با بیان معجزات متعدد قرآن افزود: قرآن تنها کتابی است که با گذشت زمان نه تنها تازگی خود را از دست نمی دهد بلکه با رسیدن به پیشرفت های بیشتر، بشر عجز خود را در برابر این کتاب الهی بیشتر احساس می کند.

 

وی در پایان با ابراز ناراحتی از وضعیت مفقودین فاجعه منا بیان داشت: این مسأله بعنی نبود اطلاعاتی در مورد مفقودین فاجعه منا آسایش را از ما گرفته است و خداوند به داد خانواده های این مفقودین برسد./867/پ202/ج  

ارسال نظرات