۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۹۶۴۰۰
حجت الاسلام فرحزاد تبیین کرد؛

تعیین تکلیف حکم قضایی از سوی خانواده شاکیان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بلاتکلیف گذاشتن برخی از پرونده‌های قضایی از سوی شاکیان این پرونده ها سبب دردسر برای مردم می‌شود، گفت: تعیین تکلیف حکم از سوی خانواده شاکیان یک امر لازم و جدی است.
حجت‌الاسلام حبيب‌الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، ظهر امروز در برنامه سمت خدا وصیت‌نامه رسول اکرم(ص) به حضرت علی(ع) را یک گنجینه اخلاقی و منشوری دقیق بر مبانی سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: در این وصیت‌نامه رسول اکرم(ص) به حضرت علی(ع) فرموده است که ای علی فرو بردن خشم پسندیده‌ترین عمل در محضر خداوند منان است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امروز جامعه ما دچار بیماری‌هایی است که می‌توان آن را با همین خصلت درمان کرد، گفت: بخشش یکی از خصلت‌هایی است که خداوند متعال آن را پاداش برخی از اعمال قرار داده است.

 

حجت الاسلام فرحزاد با بیان اینکه بلاتکلیف گذاشتن برخی از پرونده های قضایی از سوی برخی از شاکیان این پرونده ها برای مردم ممکن است درد سر ساز باشد، عنوان داشت: حتی زمانی که قتل عمدی از سوی دادگاه تشخیص داده می‌شود تعیین تکلیف حکم از سوی خانواده شاکی یک امر لازم و جدی است.

 

استاد حوزه علمیه قم حکم قصاص را برای برخی از پرونده ها که قاتل انسانی اغتشاش گر و خاطی است برای عبرت ها یک امر لازم دانست و بخشش در این جریان را ارجح اعمال و تصمیمات یک فرد مسلمان عنوان کرد و ادامه داد: امروز پرونده های زیادی در جریان است که قتل عمدی نبوده و یا قاتل انسانی عاقل و عامل به دین است و از رفتار و خشم خود به شدت پشیمان است.

 

حجت الاسلام فرحزاد تعیین تکلیف این‌گونه متهمان را در کمترین زمان از سوی خانواده شاکی یک فریضه دانست و گفت: در قیامت کسانی که اینگونه افراد را بلاتکلیف گذاشته‌اند آنقدر سرگردان می‌مانند که خطاب به خدای متعال می‌گویند که پرودگارا تکلیف ما را معیین کن حتی اگر نتیجه آن جهنم است.

 

استاد حوزه علمیه عواقب غضب و انتقام گیری را در جامعه یک بیماری اجتماعی عنوان کرد و ابراز داشت: مؤمن کسی است که بخشش را از اهل بیت(ع) و معارف قرآن آموخته و به آن عامل باشد. /837/پ203/ف

ارسال نظرات