۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۳۰۱۳۲۹
مسؤول فرهنگی نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن مدارس علمیه خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مرحله استانی مسابقات قرآن مدارس علمیه استان پنج شنبه هفته جاری با شرکت برگزیدگان حوزه های علمیه مختلف برگزار می شود.
حجت الاسلام مهرپويان - مسؤول فرهنگي حوزه علميه خراسان شمالي

حجت الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول فرهنگی نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن حوزه های علمیه برادران استان خبر داد و افزود: این مسابقات پنج شنبه هفته جاری، بیست و یکم آبان ماه به میزبانی بجنورد و در محل مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای( مدظله العالی) برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه مسابقات مزبور در سه رشته حفظ، صوت و لحن و تجوید و اذان برگزار می شود، اضافه کرد: در این رقابت ها در هر رشته سه نفر از هر مدرسه علمیه استان که پیش تر در مرحله شهرستانی به مقام های برتر دست یافته اند، شرکت می کنند.

 

حجت الاسلام مهرپویان با اشاره به اینکه مسابقات رشته حفظ در دو بخش حفظ  پنج جزء و 10 جزء برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در مجموع 63 قرآن آموز از هشت مدرسه علمیه برادران شهرستان های مختلف خراسان شمالی در مرحله استانی مسابقات قرآن حوزه علمیه با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

وی اظهار کرد: مسابقات قرآن حوزه های علمیه همه ساله در راستای توسعه و ترویج فرهنگ غنی قرآن و زمینه سازی برای انس هر چه بیشتر طلاب علوم دینی و خانواده‌های آنها با معارف نورانی و تحریض و تشویق طلاب به مفاهیم قرآنی و آموزه های الهی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام مهرپویان با بیان اینکه برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن حوزه های علمیه به رقابت های قرآنی حوزه علمیه خراسان با شرکت طلاب برتر استان های سه گانه خراسان اعزام می شوند، افزود: همچنین در استان نیز به برگزیدگان رشته های مختلف جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

 

به گفته وی داوری مرحله استانی مسابقات قرآن حوزه های علمیه خراسان شمالی بر عهده داوران برتر استانی از جمله محمدرضا محمدی، قاری بین المللی و مسؤول مرکز قرائت جامعه القرآن است.

 

مسؤول فرهنگی نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به دیگر فعالیت های قرآنی در مدارس علمیه استان، اظهار کرد: برگزاری سینمایش غدیر و اجرای اردوی فرهنگی بلاغ با هدف مربی پروری از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا از ابتدای سال جاری تحصیلی تاکنون بوده که به همت معاونت فرهنگی نمایندگی حوزه علمیه استان برگزار شده است.

 

حجت الاسلام مهرپویان با بیان اینکه برنامه های قرائت و حفظ قرآن کریم به صورت مداوم در مدارس علمیه استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: اکنون بسیاری از طلاب حوزه های علمیه خراسان شمالی در حال تلاش برای حفظ اجزاء و یا کل قرآن هستند.

 

وی با بیان اینکه اکنون شش نفر از طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی در حال تلاش برای حفظ کل قرآن کریم هستند، تصریح کرد: افزون بر این در بخش حفظ پنج تا 10 جزء نیز به طور متوسط در هر مدرسه علمیه استان چهار طلبه در حال فعالیت هستند به گونه ای که شمار حافظان اجزاء قرآن در بین طلاب استان به حدود 50 نفر می رسد.

 

حجت الاسلام مهرپویان گفت: افزون بر برنامه های قرآنی زیر نظر حوزه علمیه، بسیاری از طلاب مدارس علمیه استان به صورت متفرقه در مسابقات قرآنی مختلف که در سطح استان و کشور برگزار می شود شرکت کرده و تاکنون نیز مقام های استانی و کشوری مختلفی را در این رقابت ها کسب کرده اند.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف این استان شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند./9314/302/ب1

ارسال نظرات