۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۳۰۲۰۶۶
در همایش توجیهی مبلغان اربعین مطرح شد؛

ارائه ویژه‌نامه چند رسانه‌ای اربعین برای مبلغان و زائران/ اعزام 200 مبلغ به عراق برای اربعین

خبرگزرای رسا ـ مسؤول کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین گفت: ویژه‌نامه چند رسانه‌ای اربعین از سوی ستاد اربعین، برای زائران سالار شهیدان و مبلغان اعزامی به عراق تهیه شده است.
همايش توجيهي و آموزشي مبلغان اربعين حجت الاسلام سعيد روستا آزاد حجت‌الاسلام حميد احمدي، مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید احمدی، مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین، در همایش آموزشی و توجیهی مبلغان اعزامی اربعین از ارائه ویژه نامه چند رسانه ای اربعین خبر داد و گفت: ویژه نامه چند رسانه ای اربعین، از سوی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت برای مبلغان اربعین تهیه شده است.
 
وی درباره محتویات این ویژه نامه اظهار داشت: ویژه نامه چند رسانه ای اربعین، برای زائران و مبلغان اربعین حسینی، قابل استفاده است؛ تیم های روایت گری نیز در شهرهای نجف، کربلا، چذابه و مهران و در میان مسیرها به کمک این ویژه نامه چند رسانه ای می توانند به روایت گری بپردازند.
 
حجت الاسلام احمدی به طلاب توصیه کرد: طلاب باید به عنوان مبلغین و مروجین این ویژه برنامه باشند تا به خوبی برگزار شود و مورد توجه زائران قرار بگیرد؛ در داخل این نرم افزار، متون تمام وقایع به عربی نوشته شده است که با کلیک کردن بر روی متن، ترجمه فارسی آن نشان داده می شود.
 
مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین ادامه داد: تمام حوادث عاشورا به ترتیب در این ویژه برنامه ارائه شده است؛ حرکت دادن کاروان اسرای اهل بیت(ع) از کربلا به کوفه و خطبه های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع)، اهانت به سر مبارک امام حسین(ع) و برنامه های مورد نیاز زائران در اربعین و بسیاری موارد دیگر که همگی به همراه تصویر نمایش داده می شود، از محتویات دیگر این ویژه برنامه است.
 
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: این محتوا در محرم سال جاری نیز ارائه شده بود که بازخورد بسیار خوبی به همراه داشت و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.
 
حجت الاسلام سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تلبلیغات اسلامی در بخش دیگر این مراسم اظهار داشت: اعزام مستقیم مبلغین برای اربعین حسینی، نخستین اقدام دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و بنا به در خواست بعثه مقام معظم رهبری در کشور انجام گرفته است.
 
وی به مشکلات موجود در این طرح اشاره کرد و گفت: در این طرح تبلیغی، 200 نفر از طلاب حوزه علمیه قم نام نویسی کرده اند؛ اشکالات و نواقص در این اعزام وجود خواهد داشت چرا که این طرح، نخستین برنامه سازمان تبلیغات و بعثه در خارج از کشور است؛ صبر و حوصله لازمه این اعزام است و مبلغین باید بدانند که خادم زائران ابا عبدالله الحسین (ع) هستند./840/پ202/ف
ارسال نظرات